Pasek wieloklinowy w samochodzie często uznawany, zwłaszcza przez laików, za mało istotny element silnika, tak naprawdę odgrywa w nim kluczową dla całego układu napędowego rolę. Jest to element eksploatacyjny i nierzadko dochodzi do jego niewielkich, lecz z punktu mechanicznego znaczących uszkodzeń. Szczególnie kapryśna potrafi być rolka kierunkowa paska klinowego wielorowkowego, która odpowiada za prawidłowe prowadzenie paska.
Toyota Corolla to prawdziwa legenda światowej motoryzacji. Na rynku pojawiła się w drugiej połowie lat 60-tych XX wieku, początkowo jako samochód zaliczany do autosegmentu B (auta małowymiarowe oraz miejskie o stosunkowo niewielkiej przestrzeni wewnątrz), a następnie od 1988 roku jako samochód z segmentu C (niższa klasa średnia o kompaktowej budowie i zapewnionym względnym komforcie jazdy). Intencją konstruktorów pracujących nad pierwszym modelem Corolli było zastąpienie dostępnej niemal ...