Bez względu na to, czy dany samochód posiada skrzynię manualną, czy automatyczną, jazda autem bez sprawnego sprzęgła będzie niemożliwa. Sprzęgło kompletne jest fundamentalnym elementem układu napędowego, który odpowiada za prawidłowe i efektywne przenoszenie momentu obrotowego z koła zamachowego na skrzynię ...
Hiszpański Seat Toledo to samochód osobowy zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), który trafił na rynek w 1991 roku i był produkowany aż do 2009 roku, a następnie w latach 2012-2018. Był to pierwszy model hiszpańskiej marki wyprodukowany po przejęciu jej przez niemieckiego giganta motoryzacyjnego – koncern Volkswagen, który zastąpił na rynku Seata Malagi. Od 2012 roku Seat Toledo funkcjonuje na rynku jako bliźniaczy model Skody Rapid. W chinach Toledo znane jest pod nazwą ...
Firma LuK – z niem. "Lamellen und Kupplungsbau" co w tłumaczeniu oznacza „producent tarcz i sprzęgieł” jest stałym dostawcą w zakresie oryginalnego wyposażenia dla większości producentów samochodów na rynku. LuK posiada szeroką wiedzę techniczną, gwarantuje najwyższą jakość oraz zapewnia nieustanny rozwój innowacyjnych produktów. Sprzęgła LuK charakteryzują się doskonałym działaniem w szerokim zakresie prędkości, perfekcyjnym przenoszeniem napędu, niewielkimi rozmiarami oraz maksymalnie wydłużonym okresem eksploatacji.
Tarcze sprzęgła LuK. Firma LuK oferuje szeroki zakres rozwiązań odpowiednich do każdego zastosowania – od tarcz sprzęgła z pojedynczymi tłumikami drgań skrętnych do tarcz sprzęgła z korekcją przesunięcia osiowego. Wszystkie tarcze sprzęgła LuK charakteryzują się wysokim komfortem jazdy, zmniejszonym poziomem zużycia paliwa oraz emisji spalin poprzez obniżenie prędkości obrotów biegu jałowego.
Docisk sprzęgła LuK. Docisk sprzęgła to część, która odpowiedzialna jest za przenoszenie momentu obrotowego z silnika na wałek sprzęgłowy za pośrednictwem tarczy sprzęgła. Wśród głównych zalet sprzęgła ze sprężyną tarczową firmy LuK znajduje się wysoka odporność na duże prędkości obrotowe, teoretycznie nieskończenie długa żywotność, niewielki nacisk oraz ograniczona ilość elementów ruchowych w porównaniu do sprzęgła ze sprężyną śrubową.
Oprócz wspomnianych dwóch, podstawowych elementów sprzęgła niemiecka firma LuK uzupełnia ofertę o łożyska oporowe, tłumiki drgań skrętnych, koła zamachowe, linki sprzęgła, łożyska pilotujące, tuleje prowadzące oraz wysokiej jakości smary. Oferta części sprzęgła LuK pokrywa zdecydowaną większość samochodów podróżujących po europejskich drogach.