Od blisko 70 lat samochodowe tarcze hamulcowe ewoluują, sukcesywnie wypierając z użytku starsze rozwiązania bębnowe. Pierwotnie wykorzystywano tarcze pełne, później pojawiły się tarcze wentylowane, a następnie także tarcze ...
Oznaczenie E12 w przypadku Toyoty Corolli oznacza jej dziewiątą generację. Jest to świetny i do tej pory bardzo popularny i ceniony samochód. Toyota Corolla IX zadebiutowała w 2001 roku, a jej sprzedaż rozpoczęła się od razu od czterech wersji nadwoziowych. I tak w ofercie znalazły się nadwozia typu hatchback, sedan, kombi oraz wersja nazywana Verso, która spełniała rolę minivana. Produkcja tego popularnego auta trwała do 2007 roku. Jako ciekawostkę można podkreślić, że ...
Tarcze hamulcowe Girling obecne są na rynku części zamiennych od ponad 50 lat. Pół wieku temu, gdy pojawiła się Formuła 1 to właśnie ten producent jako jeden z pierwszych wyposażał ówczesne bolidy w swoje tarcze. Dzisiaj oferta tarcz hamulcowych Girling składa się z przeszło 850 pozycji, które cieszą się ogromną popularnością wśród kierowców, głównie za sprawą ich wysokiej jakości. Przed wypuszczeniem tarcz hamulcowych do sprzedaży, są one poddawane testom i badaniom laboratoryjnym pod względem jakości materiałów budulcowych, precyzji wykonania itp. Dzięki temu montując w swoim samochodzie tarcze Girling możemy być pewni, że spełniają one wszelkie normy unijne (ECE R 90), a swoją budową są bardzo zbliżone do części montowanych fabrycznie.
Specjaliści z Girling bardzo sumiennie podchodzą do swojej pracy i zwracają szczególną uwagę na problem tzw. bicia tarcz hamulcowych. W związku z tym przeprowadzane są specjalne testy, dzięki którym producent podał dodatkowe przyczyny powodujące pozorne bicie tarcz. W wielu przypadkach nie jest to spowodowane złym stanem części hamulcowych lecz np. luzami w zawieszeniu, dlatego też Girling przed wymianą tarcz, klocków czy innych elementów układu hamulcowego zaleca rutynową kontrolę pozostałych części zawieszenia.