Od blisko 70 lat samochodowe tarcze hamulcowe ewoluują, sukcesywnie wypierając z użytku starsze rozwiązania bębnowe. Pierwotnie wykorzystywano tarcze pełne, później pojawiły się tarcze wentylowane, a następnie także tarcze ...
Volkswagen Crafter 30-35 to niemiecki samochód dostawczy produkowany od 2006 roku. Pojazd oferowany jest w wielu wersjach nadwozia, a jedną z nich jest autobus. Model ten jest pokrewny z innym niemieckim autem dostawczym, którym jest Mercedes-Benz Sprinter II. Przez to wiele części autobus Volkswagen Crafter 30-35 również ma wspólnych z tym modelem. W 2011 roku samochód przeszedł facelifting. W ofercie pojawiły się wtedy między innymi nowe wersje silnikowe. ...
Tarcze hamulcowe Girling obecne są na rynku części zamiennych od ponad 50 lat. Pół wieku temu, gdy pojawiła się Formuła 1 to właśnie ten producent jako jeden z pierwszych wyposażał ówczesne bolidy w swoje tarcze. Dzisiaj oferta tarcz hamulcowych Girling składa się z przeszło 850 pozycji, które cieszą się ogromną popularnością wśród kierowców, głównie za sprawą ich wysokiej jakości. Przed wypuszczeniem tarcz hamulcowych do sprzedaży, są one poddawane testom i badaniom laboratoryjnym pod względem jakości materiałów budulcowych, precyzji wykonania itp. Dzięki temu montując w swoim samochodzie tarcze Girling możemy być pewni, że spełniają one wszelkie normy unijne (ECE R 90), a swoją budową są bardzo zbliżone do części montowanych fabrycznie.
Specjaliści z Girling bardzo sumiennie podchodzą do swojej pracy i zwracają szczególną uwagę na problem tzw. bicia tarcz hamulcowych. W związku z tym przeprowadzane są specjalne testy, dzięki którym producent podał dodatkowe przyczyny powodujące pozorne bicie tarcz. W wielu przypadkach nie jest to spowodowane złym stanem części hamulcowych lecz np. luzami w zawieszeniu, dlatego też Girling przed wymianą tarcz, klocków czy innych elementów układu hamulcowego zaleca rutynową kontrolę pozostałych części zawieszenia.