Koło pasowe wyposażone w tłumik drgań skrętnych paska to nic innego jak koło pasowe wału korbowego posiadające gumowy element tłumiący pomiędzy dwiema głównymi częściami metalowymi. Ma ono na celu tłumić wibracje pochodzące z wału korbowego, co wpływa na płynniejsze działanie całego układu napędowego. Tłumik drgań paska zmniejsza wibracje powstające podczas pracy napędu paska wieloklinowego.
BMW to jedna z najlepiej znanych marek motoryzacyjnych na świecie, a seria 5 to jedna z najchętniej kupowanych serii samochodów klasy premium, zaliczanych do autosegmentu E. Popularność tę widać zarówno w liczbie sprzedanych egzemplarzy (ponad 8 milionów), jaki i w liczbie przyznanych BMW 5 tytułów, nagród i wyróżnień. Co ciekawe, nagrody i wyróżnienia otrzymywały nie tylko kolejne modele tej serii, ale nawet dedykowane im poszczególne podzespoły. Tak było między innymi z silnikami ...