Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
W historii motoryzacji możemy znaleźć wiele przykładów marek oraz modeli, które zbudowały swoją legendę i na zawsze zostaną w pamięci prawdziwych miłośników tej dziedziny. Świetnym przykładem takiego samochodu może być model Pajero, należący do stajni Mitsubishi. Auto zbudowało swoją legendę dzięki uczestnictwu w rajdach samochodowych, a w szczególności mowa tutaj o tym, którego trasa przebiegała między Paryżem, a Dakarem. Pajero jest istotnym elementem historii światowej ...
Powiązania: