Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Dostępna na rynku od 2007 roku Toyota Auris to bezpośredni spadkobierca Toyoty Corolli. Po swojej poprzedniczce odziedziczyła nie tylko platformę podłogową, ale i szereg różnych podzespołów. Takie przeniesienie elementów konstrukcyjnych w tym konkretnym przypadku należy uznać za doskonałe posunięcie, ponieważ Toyota Corolla od zawsze uważana była za samochód cechujący się wyjątkową niezawodnością.
Toyota Auris w spadku po Corolli otrzymała nie tylko płytę oraz części, ale również ...
Powiązania: