Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Skoda Octavia II (1z3) to druga generacja tego modelu, której konstrukcja podobnie jak w przypadku poprzedniczki opiera się na płycie podłogowej VW Golfa. Prezentacja nowej Octavii miała miejsce w 2003 roku, a do sprzedaży samochód trafiła rok później. W przeciwieństwie do wcześniejszej generacji wnętrze pojazdu jest dużo lepiej zagospodarowane, zarówno kierowca jak i osoby na tylnej kanapie mają do dyspozycji więcej przestrzeni. Jeżeli chodzi o dostępne wersje nadwoziowe producent ...
Powiązania: