-10% NA UKŁAD KLIMATYZACJI! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

5
5
0
0
1
1
1
1
3
3
8
8
Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "2"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Własnoręczna regeneracja zacisku hamulcowego z użyciem zestawu naprawczego

Zawilgocony zacisk hamulcowy to dość istotny problem i wystarczająca przyczyna do tego, aby samochód nie przeszedł podstawowych badań technicznych. Ponieważ dokładną przyczynę wycieku płynu hamulcowego poznamy dopiero po rozebraniu zacisku, warto od razu nastawić się na kompleksową regenerację całej części. Czynność ta nie jest ani specjalnie skomplikowana, ani kosztowna i możliwa do przeprowadzenia we własnym garażu.

Regeneracja zacisków hamulcowych - zrób to sam

Dobra okazja do regeneracji zacisku

Aby poznać konkretną przyczynę wycieku płynu hamulcowego w zacisku, część tę należy całkowicie rozmontować. Dopiero wówczas okaże się, czy problemem jest zużyte uszczelnienie czy skorodowany tłoczek. Tego typu awaria, choć nigdy nie jest pożądana, jest jednak doskonałą okazją do przeprowadzenia kompleksowej regeneracji zacisku. Średnio zaciski hamulcowe regeneruje się co kilka lub nawet kilkanaście lat, dlatego pojawienie się wycieku należy potraktować właśnie jako okazję do przeprowadzenia regeneracji z użyciem kompletnego zestawu naprawczego, w którego skład wchodzi również tłoczek.

Przy wyborze zestawów naprawczych należy pamiętać, iż niektóre modele samochodów posiadają dwa różne rodzaje zacisków z tłoczkami o różnej średnicy. Nie mając pewności, warto zdecydować się na sklep, w którym funkcjonuje dobry system wyszukiwania części, dostęp do eksperta mogącego nam doradzić konkretny wybór oraz oferujący możliwość łatwego zwrotu zamówionego towaru.

Prawidłowy demontaż zacisku hamulcowego

Aby dostać się do zacisku hamulcowego, w pierwszej kolejności należy zdjąć koło. Rozkręcenie samego zacisku jest bardzo proste, gdyż część ta składa się zaledwie z kilku elementów. Musimy więc odłączyć przewód doprowadzający do zacisku płyn hamulcowy i odkręcić śruby mocujące zacisk do piasty. W dalszej kolejności przechodzimy do rozkręcania zacisku, w którego skład wchodzą – oprócz samego zacisku – również klocki hamulcowe, jarzmo zacisku oraz dwie prowadnice wraz z osłonami.

Najwięcej uwagi należy poświęcić przewodowi doprowadzającemu płyn. Przede wszystkim musimy go zabezpieczyć przed wyciekiem, najlepiej zaciskając go kilkadziesiąt centymetrów przed wylotem, ale tak, aby nie skaleczyć jego powłoki. Musimy też uważać przy odłączaniu przewodu, gdyż jego końcówka jest bardzo miękka i łatwo można ją uszkodzić. Pamiętajmy też, aby nie wykręcać przewodu z zacisku, ale zacisk z przewodu. Wykręcanie przewodu może skończyć się jego ukręceniem.

Oczyszczanie i regeneracja zacisku

Wymontowany zacisk rozkręcamy całkowicie, łącznie z odpowietrzaczem, tłoczkiem i uszczelnieniem, a następnie wszystkie metalowe elementy przemywamy dokładnie benzyną ekstrakcyjną. Po ich odtłuszczeniu czyścimy wszystko szczotką drucianą zamontowaną na szlifierce, aby usunąć wszelkie wżery rdzy i cięższe zabrudzenia wraz z resztkami starej farby. Oczyszczone zaciski malujemy następnie farbą żaroodporną w wybranym kolorze.

Po wyschnięciu farby przystępujemy do montowania nowego uszczelnienia i tłoczka. Uszczelnienie najlepiej zakładać na specjalnym smarze do oringów, na wazelinie technicznej lub w ostateczności na płynie hamulcowym. Podobnie z zakładaniem gumowej osłony przeciwpyłowej – ją również warto najpierw przesmarować. Zakładamy też nowe gumy prowadnic, prowadnice i odpowietrznik.

Po złożeniu i zamontowaniu zacisku musimy jeszcze tylko pamiętać o odpowietrzeniu całego układy hamulcowego.

Popularne z kategorii Zacisk hamulcowy

Zestaw naprawczy zacisku hamulca FRENKIT 238901
56,00 zł
4.5 (10 ocen)
Zestaw naprawczy zacisku hamulca AUTOFREN SEINSA D4846C
62,00 zł
4.9 (15 ocen)
Zestaw naprawczy zacisku hamulca MAXGEAR 27-0430
18,00 zł
5.0 (1 ocen)
Zestaw naprawczy zacisku hamulca AUTOFREN SEINSA D4025
20,00 zł
4.9 (15 ocen)
Zestaw naprawczy zacisku hamulca FRENKIT 257047
24,00 zł
4.5 (10 ocen)
Zestaw naprawczy zacisku hamulca MAXGEAR 27-0450
50,00 zł
5.0 (1 ocen)
Zacisk hamulcowy w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Zacisk hamulcowy pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Zacisk hamulcowy
Interesuję się motoryzacją od dziecka. Ta pasja w połączeniu z wykształceniem umiejscowiła mnie tam, gdzie znajduję się obecnie. To daje mi szansę rozwoju i dzielenia sę swoją wiedzą z szerokim gronem Użytkowników.
1 komentarz
Samodzielna wymiana nie jest aż taka trudna, a dzięki temu można oszczędzić i przy okazji mieć pewność, że wszytsko zostało dobrze zrobione.

Powiązane artykuły

Wypadanie sworznia prowadzącego z zacisku hamulca. Zadbaj o grubość klocków jeśli chcesz uniknąć regeneracji zacisków

Wypadanie sworznia prowadzącego z zacisku hamulca. Czy dbałość o grubość klocków pozwoli nam uniknąć regeneracji zacisków?

Sworznie prowadzące to małe i raczej niepozorne elementy współtworzące zestaw hamulców tarczowych. Są na tyle małe i niepozorne, że często o nich zapominany, doprowadzając tym samym do ich awarii. Jakiego rodzaju są to awarie? Jakie objawy dają „wypadające” prowadnice i jak należy postępować, gdy już się pojawią?

czytaj więcej >
Awarie i wymiana prowadnicy zacisku hamulcowego. Kup u nas nawet 40% taniej

Awarie i wymiana prowadnicy zacisku hamulcowego

O znaczeniu układu hamulcowego nie trzeba nikogo przekonywać. Ponieważ jest to układ niezwykle złożony i wykonujący nieustanną, bardzo ciężką pracę, istnieje bardzo wiele możliwości powstania awarii w jego obrębie. Jedną z nich jest awaria prowadnic zacisku.

czytaj więcej >
Jakie są objawy uszkodzonego jarzma zacisku hamulcowego?

Objawy uszkodzonego jarzma zacisku hamulcowego. Jakie efekty daje uszkodzone jarzmo i co może być przyczyną takiego uszkodzenia?

Z całego układu hamulcowego najsolidniejszą i absolutnie pancerną częścią wydaje się być samo jarzmo zacisku. O trwałości tej części najlepiej świadczy fakt, że mało kto o niej pamięta. Skoro działa, to nie trzeba nic ruszać, prawda? Otóż, nie prawda. Trzeba ruszać, sprawdzać i oglądać, bo czasem nawet tak solidna część, jak jarzmo zacisku hamulcowego, przestaje działać. A wówczas? Wówczas zaczną się problemy. Jakiego typu?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze