- Prąd ładowania alternatora [A]: 90
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
- Liczba rowków: 6
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 6
- Średnica koła pasowego [mm]: 56
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10443042 |
ALANKO | 10443043 |
ALANKO | 11443042 |
ALANKO | 11443043 |
AS-PL | A3136 |
BORG BECK | BBA2647 |
BOSCH | 0 986 041 401 |
CASCO | CAL15226AS |
CASCO | CAL15226GS |
CEVAM | 4428 |
CITRO | 96.189.614.80 |
CITRO | 96.189.616.80 |
DELCOREMY | 216.111.902 |
DELCOREMY | DRB 1401 |
DELCOREMY | RAA22512 |
ELSTOCK | 28-2687 |
FARCOM | 113604 |
FARCOM | 118974 |
FRIESEN | 90 41 401 |
H.C A/S | CA 1052 IR |
HELLA | 737 002-001 |
HELLA | 8EL 012 427-841 |
HELLA | 8EL 012 427-842 |
HELLA | 8EL 737 002-001 |
LAUBER | 11.1052 |
LAUBER | LAU 11.1052 |
LAUBER | LRB333 |
LOMBA | SA081 |
LUCAS | LRB 333 |
LUCAS | LRB00332 |
LUCAS | LRB00333 |
MAG | 944390402210 |
MAG | 944390414010 |
MAHLE | MG 97 |
MITSUBISHI | A 2 T A2091 |
MITSUBISHI | A 2 T A2091 D |
MITSUBISHI | A 2 T A2091 E |
MITSUBISHI | A 2 T A2091 F |
PAR | A13 VI101 |
PAR | A13 VI233 |
PEUGE | 5705 JC |
PEUGE | 5705 S4 |
PEUGE | 5705 W9 |
PEUGE | 5705 X0 |
PEUGE | 5705 X1 |
PEUGE | 96 189 614 80 |
PEUGE | 96 189 616 80 |
PEUGE | 96 313 182 80 |
PRESTOLITE | 20110333 |
QUINTON HA | QRA2604 |
SPIDAN | 5025 |
TRW | LRB 333 |
VALEO | 2 541 784 |
VALEO | 2 542 256 |
VALEO | 2 542 356 |
VALEO | 436 654 |
VALEO | 747005 |
VALEO | A 13 VI 101 |
VALEO | A 13 VI 233 |
VALEO | A 13 VI 263 |
VALEO | NA485 |
VALEO | VA336 |
WAI | 21331R |
WAI | 21333N |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.