- Prąd ładowania alternatora [A]: 55
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Liczba rowków: 1
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 1
- Średnica koła pasowego [mm]: 69
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441482 |
ALANKO | 10441608 |
ALANKO | 11441482 |
ALANKO | 11441608 |
BOSCH | 0 120 489 020 |
BOSCH | 0 120 489 135 |
BOSCH | 0 120 489 170 |
BOSCH | 0 120 489 541 |
BOSCH | 0 120 489 542 |
BOSCH | 0 120 489 641 |
BOSCH | 0 120 489 642 |
BOSCH | 0 120 489 742 |
BOSCH | 0 120 489 743 |
BOSCH | 0 120 489 752 |
BOSCH | 0 120 489 753 |
BOSCH | 0 986 030 980 |
BOSCH | 0 986 030 981 |
BOSCH | 0 986 033 890 |
BOSCH | 0 986 033 891 |
BOSCH | 9 120 144 201 |
BOSCH | 9 120 144 202 |
BOSCH | 9 120 144 238 |
BOSCH | 9 120 144 239 |
CEVAM | 4264 |
DELCOREMY | 19025809 |
DELCOREMY | 218.102.552 |
DELCOREMY | DRA 0980 |
DELCOREMY | DRA 3890 |
DRI | 218.002.442 |
DRI | 218.102.442 |
DRI | 218.102.552 |
DRI | 218.116.552 |
DRI | 218.121.552 |
EFEL | 13470 |
ELSTOCK | 28-0773 |
ELSTOCK | 28-0982 |
ELSTOCK | 28-2981 |
ELSTOCK | 28-773 |
FARCOM | 112719 |
FIAT | 4 424 346 |
FIAT | 4 478 678 |
FIAT | 462 31755 |
FIAT | 5 972 197 |
FIAT | 5 976 915 |
FIAT | 50012833 |
FIAT | 594 3452 |
FIAT | 5960292 |
FIAT | 5970230 |
FIAT | 7 552 284 |
FIAT | 77 338 410 |
FRIESEN | 90-33.890 |
H.C A/S | CA1435IR |
HBELPARTS | 32 033 890 |
HC-CARGO | 116331 |
HELLA | 737 619-001 |
HELLA | 8EL 011 710-351 |
HELLA | 8EL 725 583-001 |
HELLA | 8EL 725 673-001 |
HELLA | 8EL 737 619-001 |
LANCIA | 7651812 |
LAUBER | 11.1435 |
LAUBER | LAU 11.1435 |
LETRIKA | IA 0582 |
LETRIKA | IA0331 |
LETRIKA | IA0334 |
LOMBA | SA958 |
MAG | 0633 20008 |
MAG | 0633 20031 |
MAG | 0633 20053 |
MAG | 0633 21011 |
MAG | 0633 21023 |
MAG | 0633 21112 |
MAG | 063321056 |
MAG | 306 803 50 |
MAG | 633 050 20 |
MAG | 633 051 50 |
MAG | 633 053 10 |
MAG | 633 054 04 |
MAG | 633 054 05 |
MAG | 633 054 06 |
MAG | 633 054 25 |
MAG | 633 054 26 |
MAG | 633 054 50 |
MAG | 633 055 20 |
MAG | 633 056 21 |
MAG | 633 071 50 |
MAG | 633 071 60 |
MAG | 633 074 00 |
MAG | 633 074 05 |
MAG | 633 074 07 |
MAG | 633 074 20 |
MAG | 633 074 25 |
MAG | 633 074 27 |
MAG | 633 074 29 |
MAG | 633 074 30 |
MAG | 633 074 50 |
MAG | 633 074 60 |
MAG | 633 074 70 |
MAG | 633 201 12 |
MAG | 633 201 28 |
MAG | 633 201 41 |
MAG | 633 210 08 |
MAG | 633 210 61 |
MAG | 633 210 71 |
MAG | 633 210 80 |
MAG | 633 211 72 |
MAG | 633 211 97 |
MAG | 633 214 93 |
MAG | 63303581 |
MAG | 63305300 |
MAG | 63305400 |
MAG | 63305424 |
MAG | 63305430 |
MAG | 63307410 |
MAG | 63321010 |
MAG | 9433 210 10 |
MAG | 9433 210 13 |
MAG | 9433 210 71 |
MAG | 9433 210 80 |
PSH | 505.052.055 |
SPIDAN | 5732 |
TRW | LRA190 |
TRW | LRA597 |
UNIPOINT | ALT-H018 |
VALEO | 2 541 233 |
VALEO | 433 117 |
VALEO | 436 111 |
VALEO | 436 112 |
VALEO | 436 113 |
VALEO | 436 241 |
VALEO | 436103 |
VALEO | NA 214 |
VEMO | V24-13-33890 |
ABARTH
|
FIAT
|
INNOCENTI
|
LANCIA
|
PININFARINA
|
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.