Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": 5
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Amortyzator AL-KO 102393 (Oś tylna)

5.0 (3) pokaż opinie
Kod produktu:
102393
Amortyzator AL-KO 102393 (Oś tylna)
  • Amortyzator AL-KO 102393 (Oś tylna) - fot.1
Zwroty:   do 100 dni

Jeżeli wykupisz opcję "Bezpieczny Zakup" masz możliwość skorzystania z darmowego zwrotu bez podania przyczyny aż do 100dni!

Standardowy czas zwrotu bez opcji "Bezpieczny Zakup" to 14 dni.

Więcej o zwrotach i wymianach >

Lokalizacja w aucie:
Oś tylna
Rodzaj amortyzatorów:
Gazowy

Amortyzator gazowy naprawdę jest to amortyzator olejowo-gazowy, inaczej hydropneumatyczny, w którym czynnikiem tłumiącym jest olej hydrauliczny i sprężony gaz (zazwyczaj azot), które oddzielone są ruchomą przegrodą. W przypadku tego typu amortyzatora, jego budowa jest prosta, ponieważ składa się tylko z jednej rury w której znajduje się pracujący tłok.

Dowiedz się więcej

Typ amortyzatora:
Rozpórka zawieszenia

Rozpórka zawieszenia to sztywna rozpora łącząca kielichy amortyzatorów. Ma na celu usztywnienie karoserii, aby nie ulegała ona odkształceniom podczas jazdy. Dzięki zamontowaniu rozpórki zawieszenia samochód staje się mniej podatny na odkształcenia podczas jazdy w zakrętach.

Dowiedz się więcej

System tłumienia drgań zawieszenia:
Dwururka

System dwururki stosowany jest w amortyzatorach olejowych. Amortyzator taki składa się z rurki wewnętrznej, w której zanurzony jest pracujący tłok oraz z rury zewnętrzej, która pełni funkcję osłony oraz zbiornika zbierającego nadmiar oleju.

Dowiedz się więcej

System tłumienia drgań zawieszenia:
Tłumienie normalne

System tłumienia normalnego to inaczej standardowe amortyzatory bez regulacji siły tłumienia. Najczęściej wykorzystywane w takim układzie są amortyzatory olejowe, ale także zdarzają się gazowo-olejowe.

Dowiedz się więcej

Sposób mocowania amortyzatora:
Dolne oko
Sposób mocowania amortyzatora:
Górny trzon
Ponad 4 miliony części
z 2 letnią gwarancją
Do 100 dni na zwrot
i wymianę
Pomoc, infolinia
z ekspertami z branży
Darmowa dostawa
w 24h
99% klientów poleca
sklep iParts.pl

Opinie

Średnia ocena:
5.0 (3)

Dodaj opinię

Ocena produktów

Opinie o produkcie Amortyzator AL-KO 102393 (Oś tylna)

Opinie nie są zweryfikowane

Sklep iParts.pl nie weryfikuje opinii, ale wykrywamy i usuwamy fałszywe treści, gdy je zidentyfikujemy.

Zygmunt

(10.01.2020)

5.0
Wymieniłem ostatnio amortyzatory właśnie na te AL-KO. Póki co nie mam co do nich zupełnie żadnych zastrzeżeń, zmienił sie komfort jazdy na plus i troszkę inaczej sie jezdzi, ale są bardzo w porządku ;-)

Opinia wystawiona dla Amortyzator AL-KO 304364

Dawid

(10.01.2020)

5.0
Amortyzator pierwsza klasa ;-) mam je juz zamontowane u siebie i bardzo dobrze sprawuja sie na nierównościach. Co do zakupów w tym sklepie to zawsze wszystko przebiegało sprawnie i bezproblemowo. Kupowałem juz kilka razy i pewnie juz nieraz tu wrócę ;-)

Opinia wystawiona dla Amortyzator AL-KO 501013

Józef

(10.01.2020)

5.0
Amortyzator pierwsza klasa ;-) mam je juz zamontowane u siebie i bardzo dobrze sprawuja sie na nierównościach. Co do zakupów w tym sklepie to zawsze wszystko przebiegało sprawnie i bezproblemowo. Kupowałem juz kilka razy i pewnie juz nieraz tu wrócę ;-)

Opinia wystawiona dla Amortyzator AL-KO 501013

Numery OEM

Szukaj zamienników dla 102393 po numerze OEM

Producent Numery OEM
AUDI 8Z0513025J
AUDI 8Z0513025K
BILSTEIN 19-109572
BILSTEIN 19-109589
BILSTEIN 24-067898
BILSTEIN BE3-6789
BILSTEIN BNE-A957
BILSTEIN BNE-A958
BOGE 27-D98-A
GABRIEL 69472
GABRIEL 69487
JAPANPAR MM-00624
JAPANPAR MM-00750
KYB 343328
KYB 343438
KYB 344357
KYB 353025
KYB 552700
LIPME 179548
LIPME 179603
MONROE 23950
MONROE E1274
OPTIMAL A-1227G
OPTIMAL A-1239G
OPTIMAL A-1473G
RECORD FR. 33 4453
RECORD FR. 33 4456
SACHS 280564
SACHS 290887
SACHS 310978
SACHS 310980
SACHS 316991
SACHS 317336
SACHS 317346
SACHS 400090
SEAT 6Q0531025AK
SEAT 6Q0531025AL
SKODA 6Q0531025AG
SKODA 6Q0531025AK
SKODA 6Q0531025AL
SKODA 8Z0513025J
SKODA 8Z0513025K
VW 6Q0531025AG

Do jakich aut pasuje część

Sprawdź czy Amortyzator 102393 pasuje do Twojego auta

 

AUDI

  • brak modeli

SEAT

  • brak modeli

SKODA

  • brak modeli

VW

  • brak modeli

Cenowe okazje auto części

Wyprzedaż

Olej FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30 5 litrów
219,00 zł
159,00 zł
5.0 (3)

Wyprzedaż

Koło dwumasowe VAG LUK DSG-6 415074409
2318,00 zł
1561,00 zł
4.9 (247)

Wyprzedaż

Zestaw sprzęgła DSG 7/S-Tronic LUK 602000700
2185,00 zł
1483,00 zł
5.0 (230)

Wyprzedaż

Sprzęgło kompletne LUK 600001600 VAG 1.9TDI
1799,00 zł
1105,00 zł
5.0 (230)

Wyprzedaż

Płyn chłodniczy IPARTS G12+ 5 litrów -35°C (r
79,00 zł
40,00 zł
0 (0)

Wyprzedaż

Płyn chłodniczy IPARTS G11 5 litrów -35°C (ni
76,00 zł
38,00 zł
0 (0)

Zadaj pytanie na temat tego produktu

Ile kosztuje wymiana amortyzatorów u mechanika w 2024? Jakie efekty to przynosi?

Ile kosztuje wymiana amortyzatorów u mechanika?

Jeśli opona jest stopą samochodu, to amortyzator pełni rolę kolana. Tak jak chodzenie z niesprawnym kolanem jest trudne, tak trudna jest jazda z uszkodzonym amortyzatorem. Na szczęście, amortyzatory – w odróżnieniu od kolan – możemy śmiało wymieniać na nowe. Ile przyjdzie nam za taką wymianę amortyzatorów u mechanika zapłacić w 2024 roku?

czytaj więcej >
Jak zadbać latem o jakość powietrza w kabinie samochodu? Rozwiązania zapewniające świeżość i miły zapach w każdym aucie

Jak zadbać latem o jakość powietrza w kabinie samochodu? Rozwiązania zapewniające świeżość i miły zapach w każdym aucie

Lato to czas wakacyjnych wyjazdów, długich podróży i... gorącego powietrza. A skoro powietrze gorące, więc i klimatyzacja pracuje na pełnych obrotach. Zamknięte szyby i intensywnie pracująca klimatyzacja mogą jednak prowadzić do problemów z jakością powietrza w kabinie samochodu. Jak sobie z tym poradzić, aby każda wakacyjna podróż była komfortowa i przyjemna?

czytaj więcej >
Ile kosztuje wymiana rozrządu u mechanika w 2024? Co decyduje o końcowej cenie tej usługi?

Ile kosztuje wymiana rozrządu u mechanika?

Rozrząd odpowiada za synchronizację pracy zaworów i tłoków, a jego wymiana to proces skomplikowany i wymagający niemałej precyzji. Niewielu kierowców jest w stanie zająć się tym samodzielnie, dlatego też warto wiedzieć, jakie są koszty związane z tą usługą. Ile zapłacimy za wymianę rozrządu u mechanika w 2024 roku?

czytaj więcej >
Ile kosztuje wymiana tarcz hamulcowych u mechanika w 2024 roku? Jak często przychodzi nam za to płacić?

Ile kosztuje wymiana tarcz hamulcowych u mechanika?

Wymiana tarcz hamulcowych to jeden z podstawowych zabiegów serwisowych, jakie muszą być regularnie przeprowadzane w każdym samochodzie. Wprawdzie istnieje sporo wymian, które wykonujemy częściej, ale mało która z nich jest równie istotna. Ile zapłacimy za jej przeprowadzenie w warsztacie samochodowym w 2024 roku?

czytaj więcej >

Amortyzator

Amortyzatory samochodowe to podstawowy i zarazem kluczowy element eksploatacyjny układu zawieszenia. Ich rola sprowadza się przede wszystkim do tłumienia drgań, maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy i utrzymywania sprężyn układu zawieszenia w prawidłowej pozycji podczas podróżowania. Dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy ich obecność oraz sprawność jest więc nieoceniona.

Dziury, wyboje a także progi zwalniające to prawdziwa zmora amortyzatorów samochodowych. Dlatego mimo, że z porad specjalistów wynika, że amortyzatory wymienia się z reguły po przejechaniu 80 – 100 tys. kilometrów, to czynnik eksploatacyjny (stopień eksploatacji oraz stan dróg, po których się poruszamy) może ten okres nieco skrócić. Dlatego zaleca się, by przeprowadzać przegląd techniczny amortyzatorów co około 15 – 20 tys. kilometrów. To najlepszy sposób, by uniknąć niespodziewanej awarii.

Wymiana amortyzatorów na nowe nie należy do skomplikowanych i bardzo kosztownych. Mało tego zakup amortyzatorów znanej i cenionej na rynku części zamiennych marki to koszt niewielki w porównaniu z awariami, które mogłyby wystąpić na skutek odwlekania wymiany w czasie. Najważniejsze, o czym kierowca powinien pamiętać to zakup pełnego kompletu na tylną i przednią oś – amortyzatory wymienia się zawsze parami na danej osi (tylko taka wymiana gwarantuje poprawne i przewidywalne dla kierowcy zachowanie samochodu w trakcie jazdy).

Co do wyboru nowych amortyzatorów do samochodu to zawsze najlepiej kierować się ku znanym, sprawdzonym markom części zamiennych. Zakup takich amortyzatorów to gwarancja wysokiej jakości i niezawodności, co przełoży się na skuteczność ich funkcjonowania podczas jazdy samochodem.

AL-KO

AL-KO to doświadczona firma z 90-letnim stażem w branży motoryzacyjnej. Przedsiębiorstwo zostało założone już w 1931 roku. Początkowo części AL-KO były oferowane głównie w Niemczech, ponieważ tam powstała marka. Dzisiaj najważniejsza siedziba firmy dalej mieści się w tym kraju, jednak jej zasięg jest o wiele większy. Najważniejsze części samochodowe AL-KO to elementy zawieszenia. Firma specjalizuje się w produkcji amortyzatorów oraz piast i łożysk koła. Amortyzatory AL-KO są wysoko cenione przez fachowców i uznawane za flagowe produkty marki. Pozytywne opinie na ich temat wyrażają również sami kierowcy. Jednak pozostałe komponenty oferowane przez tego producenta również cieszą się dużym uznaniem. Ponadto części samochodowe AL-KO to różnorodne zaczepy, umożliwiające podłączenie do pojazdu przyczepy. Auto części AL-KO przeznaczone są do montażu w autach osobowych oraz w większych pojazdach - między innymi w VANach i samochodach dostawczych. Niemiecki producent części samochodowych AL-KO od kilku lat należy do międzynarodowego przedsiębiorstwa DEXKO Global. Zasięg działania firmy obejmuje w zasadzie wszystkie kontynenty, choć jego główna siedziba mieści się w Stanach Zjednoczonych.

Cechy Części

Amortyzator gazowy
Amortyzator gazowy naprawdę jest to amortyzator olejowo-gazowy, inaczej hydropneumatyczny, w którym czynnikiem tłumiącym jest olej hydrauliczny i sprężony gaz (zazwyczaj azot), które oddzielone są ruchomą przegrodą. W przypadku tego typu amortyzatora, jego budowa jest prosta, ponieważ składa się tylko z jednej rury w której znajduje się pracujący tłok.
Rozpórka zawieszenia
Rozpórka zawieszenia to sztywna rozpora łącząca kielichy amortyzatorów. Ma na celu usztywnienie karoserii, aby nie ulegała ona odkształceniom podczas jazdy. Dzięki zamontowaniu rozpórki zawieszenia samochód staje się mniej podatny na odkształcenia podczas jazdy w zakrętach.
Dwururowy system tłumienia drgań zawieszenia
System dwururki stosowany jest w amortyzatorach olejowych. Amortyzator taki składa się z rurki wewnętrznej, w której zanurzony jest pracujący tłok oraz z rury zewnętrzej, która pełni funkcję osłony oraz zbiornika zbierającego nadmiar oleju.
Normalny system tłumienia drgań zawieszenia
System tłumienia normalnego to inaczej standardowe amortyzatory bez regulacji siły tłumienia. Najczęściej wykorzystywane w takim układzie są amortyzatory olejowe, ale także zdarzają się gazowo-olejowe.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze