- Typ amortyzatora: Rozpórka zawieszenia
- Parametr: SE30/13X185A
- System tłumienia drgań zawieszenia: Dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Gazowy
- Sposób mocowania amortyzatora: Górne oko
- Sposób mocowania amortyzatora: Dolne oko
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AL-KO | 2318G |
BILSTEIN | 19-171579 |
BILSTEIN | BNE-G916 |
BOGE | 30-K49-A |
GABRIEL | G71107 |
GABRIEL | G71108 |
KYB | 343484 |
KYB | 349044 |
KYB | 349045 |
MERCE | 906 320 01 31 |
MERCE | 906 320 05 31 |
MERCE | 906 320 07 31 |
MERCE | 906 320 08 31 |
MERCE | 906 320 09 31 |
MERCE | 906 320 11 31 |
MERCE | 906 320 12 31 |
MERCE | A 906 320 01 31 |
MERCE | A 906 320 02 31 |
MERCE | A 906 320 05 31 |
MERCE | A 906 320 07 31 |
MERCE | A 906 320 08 31 |
MERCE | A 906 320 11 31 |
MERCE | A 906 320 12 31 |
MONROE | V1177 |
SACHS | 30 1700 314 608 |
TRW | JGT1130S |
TRW | JGT4760S |
VW | 2E0 513 029 AC |
VW | 2E0 513 029 AD |
VW | 2E0 513 029 B |
VW | 2E0 513 029 F |
VW | 2E0 513 029 L |
VW | 2E0 513 029 N |
VW | 2E0 513 029 P |
VW | 2E0 513 029 R |
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Amortyzatory samochodowe to podstawowy i zarazem kluczowy element eksploatacyjny układu zawieszenia. Ich rola sprowadza się przede wszystkim do tłumienia drgań, maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy i utrzymywania sprężyn układu zawieszenia w prawidłowej pozycji podczas podróżowania. Dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy ich obecność oraz sprawność jest więc nieoceniona.
Dziury, wyboje a także progi zwalniające to prawdziwa zmora amortyzatorów samochodowych. Dlatego mimo, że z porad specjalistów wynika, że amortyzatory wymienia się z reguły po przejechaniu 80 – 100 tys. kilometrów, to czynnik eksploatacyjny (stopień eksploatacji oraz stan dróg, po których się poruszamy) może ten okres nieco skrócić. Dlatego zaleca się, by przeprowadzać przegląd techniczny amortyzatorów co około 15 – 20 tys. kilometrów. To najlepszy sposób, by uniknąć niespodziewanej awarii.
Wymiana amortyzatorów na nowe nie należy do skomplikowanych i bardzo kosztownych. Mało tego zakup amortyzatorów znanej i cenionej na rynku części zamiennych marki to koszt niewielki w porównaniu z awariami, które mogłyby wystąpić na skutek odwlekania wymiany w czasie. Najważniejsze, o czym kierowca powinien pamiętać to zakup pełnego kompletu na tylną i przednią oś – amortyzatory wymienia się zawsze parami na danej osi (tylko taka wymiana gwarantuje poprawne i przewidywalne dla kierowcy zachowanie samochodu w trakcie jazdy).
Co do wyboru nowych amortyzatorów do samochodu to zawsze najlepiej kierować się ku znanym, sprawdzonym markom części zamiennych. Zakup takich amortyzatorów to gwarancja wysokiej jakości i niezawodności, co przełoży się na skuteczność ich funkcjonowania podczas jazdy samochodem.
Hart to polska firma, działająca w branży motoryzacyjnej od ponad 30 lat. Pierwsze kroki na rynku stawiała w 1990 roku, wprowadzając do sprzedaży kilka produktów. Dzisiaj oferta przedsiębiorstwa jest już w zasadzie kompletna. Znajduje się w niej niemal 500 tys. pozycji, co czyni firmę Hart jednym z największych dystrybutorów części samochodowych w tej części Europy.
Oferowane przez Hart części zamienne to elementy z wielu kategorii. Dobre opinie zbierają między innymi elementy układu napędowego oraz hamulcowego. Firma posiada też szeroką ofertę w zakresie części zawieszenia, układu kierowniczego, czy elektroniki samochodowej. Warto wspomnieć również o akcesoriach Hart. Liczne akcesoria do poszczególnych układów to śruby, zaciski, zawory i wiele więcej. Wszystko to produkty wysokiej jakości, wielokrotnie testowane pod kątem sprawności i bezpieczeństwa działania.
Hart to dystrybutor, który działa pod wieloma markami. Jest to cecha wyróżniająca, rzadka w przypadku dystrybutorów. Wynika z faktu, że części Hart jest bardzo wiele i są różnorodne. Poza częściami zamiennymi i akcesoriami Hart to też eksploatacyjne płyny samochodowe i wyposażenie warsztatu. Firma kieruje swoją ofertę do właścicieli i mechaników samochodów oraz motocykli.