Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2472S |
APEC | DRM9143 |
ATE | 24021800171 |
ATE | 24021807172 |
ATE | 480060 |
ATE | 480204 |
AUGRO | 5972680P |
BENDIX Bra | BDM1033 |
BENDIX | 329159B |
BORG BECK | BBR7105 |
BOSCH | 0986477095 |
BOSCH | 0986477156 |
BOSCH | 0986477157 |
BOSCH | DB170 |
BRECO | BT7094 |
BREMBO | 14709410 |
CITRO | 424734 |
DELPHI | BF359 |
EUROBRAKE | 5825253709 |
EUROBRAKE | 5825253713 |
FEBI | 11705 |
FTE | BT227 |
HELLAPAGID | 355301311 |
HELLAPAGID | 8DT355301311 |
JURATEK | DRM9143 |
JURID | 329159J |
METZGER | BT826 |
MGA | TR7496 |
MOTAQUIP | VBD652 |
NK | 253709 |
NK | 253713 |
OBTEC | 825278438 |
PAGID | 62906 |
PEUGE | 424734 |
QUINTON HA | BDR227 |
REMSA | 706900 |
ROADHOUS | 706900 |
SBS | 1825253709 |
SBS | 1825253713 |
TEXTAR | 94016900 |
TEXTAR | 98100016901 |
TRISCAN | 812028201 |
TRW | DB4160 |
TRW | DB4160B |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
Mintex to firma motoryzacyjna, która od ponad 100 lat specjalizuje się w produkcji układów hamulcowych. Wysoko cenione przez fachowców są klocki oraz tarcze hamulcowe tej marki. Pozostałe części układu również należą do najlepszych w swoich kategoriach. Warto zaznaczyć, że producent posiada w asortymencie także elementy do starszych, dzisiaj mniej popularnych układów, w tym bębny hamulcowe, wciąż obecne w wielu samochodach.
Producent układów hamulcowych Mintex za cel stawia sobie kompleksowe spełniane potrzeb swoich klientów. Dlatego też poza klockami czy tarczami hamulcowymi, w ofercie znajdują się również okładziny, bez wątpienia należące do najwytrzymalszych na rynku. Producent wspiera klientów również w zakresie konserwacji układów hamulcowych, oferując także środki chemiczne zapobiegające korozji. Ponadto, odpowiednie preparaty marki Mintex wydłużają żywotność hamulców oraz przyciszają odgłosy towarzyszące ich pracy. Klienci, dla których ograniczenie hałasu to priorytet, mogą również rozważyć zakup foli tłumiących lub blaszek marki Mintex.
Przedsiębiorstwo Mintex to dostawca części układów hamulcowych do samochodów osobowych, jednak od lat firmie ufają również zespoły wyścigowe. Z pewnością wykorzystywanie układów hamulcowych w pojazdach wyścigowych to dowód ich najwyższej jakości. Hamulce Mintex są zdolne do intensywnej pracy nawet w najtrudniejszych warunkach. Ponad 100-letnie doświadczenie oraz stałe doskonalenie produkowanych podzespołów w 14 centrach badawczych zapewniają najwyższą jakość układów hamulcowych produkowanych przez Mintex.