- Średnica bębna hamulcowego: 228,6
- Maksymalna wielkosć poslizgu bębna [mm]: 230
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 43,5
- Ilość otworów: 5
- Średnica otworu [mm]: 110
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2474S |
ATE | 24022280231 |
BENDIX | 329314B |
BORG BECK | BBR7173 |
BOSCH | 0 986 477 231 |
BRAKE ENG | DR962148 |
BREMBO | 14A68610 |
DELPHI | BF441 |
FERODO | FDR329314 |
FIRST LINE | FBR965 |
HBJAKOPART | J3407000 |
HELLA | 8DT 355 300-911 |
JURID | 329314J |
METELLI | 180262 |
NK | 254401 |
OMC | 100853 |
PAGID | 61310 |
QH BENELUX | 66378 |
QUINTON HA | BDR356 |
SUBAR | 26340AA010 |
SUBAR | 26740FA000 |
TEXTAR | 94031000 |
TRISCAN | 812069223 |
SUBARU
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
Service Parts to marka należąca do znanego w Polsce i Europie, dystrybutora części samochodowych – Saga Auto. Jest to polska firma, która od 1996 roku zajmuje się dystrybucją części od japońskich producentów. Przedsiębiorstwo współpracuje z niemal wszystkimi najbardziej renomowanymi producentami z Kraju Kwitnącej Wiśni. Firma zdecydowała się na stworzenie 2 własnych marek, z których jedną jest właśnie Service Parts. Pod tą marką sprzedawane są rozmaite części samochodowe w niskich cenach. Jest to seria budżetowa, niemniej części Service Parts zachowują wysoką jakość wykonania, tak charakterystyczną dla japońskich producentów. W ofercie znaleźć można m.in. liczne części zawieszenia, układu kierowniczego oraz filtry samochodowe. Zasadniczo auto części Service Parts to elementy z większości istotnych kategorii.
Japońskie części samochodowe należą do najdroższych na świecie. Powinno zatem cieszyć, że jeden z dystrybutorów znalazł sposób na obniżenie ich cen. Części samochodowe Service Parts to elementy produkowane przez uznanych japońskich producentów. Niemniej po przepakowaniu do pudełek bez oryginalnego logo, mogą być oferowane w niższych cenach. Saga Auto – właściciel marki Service Parts – jako doświadczona firma, uznana w wielu krajach europejskich, jest gwarancją jakości oferowanych produktów.