Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 24.0220-3013.1 |
ATE | 24022030131 |
CITRO | 4247-41 |
CITRO | 4247-45 |
CITRO | 424741 |
CITRO | 424745 |
CITROEN DF | 4247-47 |
CITROEN DF | 424747 |
FTE | BT1022 |
FTE | BT1022LS |
FTE | BT1053LS |
LPR | 7D0472 |
LPR | 7D0472C |
LPR | 7D0472CA |
LPR | 7D0684CA |
METELLI | 18-0246 |
METELLI | 180246 |
PEUGE | 4247-41 |
PEUGE | 4247-45 |
PEUGE | 4247-47 |
PEUGE | 424741 |
PEUGE | 424745 |
PEUGE | 424747 |
PEUGEOT DF | 4247-47 |
PEUGEOT DF | 424747 |
RENAULT DF | 4247-47 |
RENAULT DF | 424747 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.