- Długość sieci [mm]: 662
- Materiał: Aluminium
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z osuszaczem
- Szerokość sieci [mm]: 312
- Głębokość sieci [mm]: 16
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AHE | 43173 |
AKS DASIS | 082039N |
ALFA | 1850158 |
ALFA | 1850168 |
ALFA | 51826520 |
ALFA | 55700408 |
ALFA | 93168140 |
AUTOGAMMA | 103990 |
AUTOMEGA | 3018500168 |
AVA | FT5310 |
AVA | FTA5310 |
BH SERVICE | 8FC351304-721 |
BSG | BSG 65-525-013 |
DELPHI | TSP0225551 |
DENSO | DCN13110 |
DIEDERICHS | 8345602 |
DIEDERICHS | DCC1624 |
ERA | 667004 |
FAST | FT55303 |
FIAT | 1850158 |
FIAT | 1850168 |
FIAT | 51826520 |
FIAT | 55700408 |
FIAT | 93168140 |
FRIGAIR | 0804.2062 |
JDEUS | RA7111150 |
KAGER | 94-6006 |
KALE | 389100 |
KLOKKERH | 2024305310 |
KRAFT AUTO | 223170 |
LANCIA | 1850158 |
LANCIA | 1850168 |
LANCIA | 51826520 |
LANCIA | 55700408 |
LANCIA | 93168140 |
MAG | 3,50203E+11 |
MAG | 350203000000 |
MAXGEAR | AC849588 |
NISSENS | 94899 |
NRF | 35750 |
OPEL | 1850158 |
OPEL | 1850168 |
OPEL | 51826520 |
OPEL | 55700408 |
OPEL | 93168140 |
POLCAR | 5558K8C2 |
POWERMAX | 7110402 |
QUINTON HA | QCN456 |
STELLOX | 10-45092-SX |
THERMOTEC | KTT110200 |
VALEO | 818192 |
VAUXH | 1850158 |
VAUXH | 1850168 |
VAUXH | 51826520 |
VAUXH | 55700408 |
VAUXH | 93168140 |
VEMO | V40-62-0033 |
WAECO | 8880400488 |
WEZEL | 017005310 |
WEZEL | 1005116 |
WEZEL | 17005310 |
ABARTH
|
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
LANCIA
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Podstawowym zadaniem chłodnicy klimatyzacji jest zmiana gazów w ciecz, czyli tzw. proces skraplania. Dlatego chłodnica klimatyzacji nazywana jest także skraplaczem klimatyzacji.
Budowa chłodnicy klimatyzacji przypomina budowę chłodnicy wody, ale element ten jest zdecydowanie cieńszy. To przewód, który ma kształt serpentyny. Jest on zamocowany razem z zespołem płytek. Taki kształt sprawia, że powstaje duża powierzchnia chłodzenia oraz odpowiednio dobry przepływ powietrza.
Skraplacz umiejscowiony jest z przodu samochodu, tuż za zderzakiem. Niestety położenie chłodnicy klimatyzacji naraża ją na przedostawanie się wielu szkodliwych zanieczyszczeń. Ponadto na skutek zdarzenia drogowego może w łatwy sposób dojść do jej uszkodzenia mechanicznego, co kwalifikuje chłodnicę klimatyzacji do wymiany.
Zawsze w przypadku uszkodzenia lub awarii chłodnicy klimatyzacji zaleca się jak najszybszą wizytę w warsztacie samochodowym i wymianę tego elementu na nowy. Lepiej nie zwlekać z wymianą skraplacza, bo może dojść do zatarcia kompresora klimatyzacji, co generuje tylko kolejne koszty naprawy.
Jeżeli dojdzie do konieczności wymiany chłodnicy klimatyzacji, zaleca się wybierać fabrycznie nowe skraplacze od renomowanych producentów (zakup używanej chłodnicy klimatyzacji mija się z celem). Dzięki temu praca układu będzie wydajna a klimatyzacja będzie korzystnie wpływać na komfort i warunki jazdy samochodem. Wymiana skraplacza nie należy do najtańszych, dlatego warto zainwestować w dobrej jakości produkt, aby w krótkim odstępie czasu nie była konieczna kolejna wymiana.
Ponadto zaleca się regularnie serwisować cały układ klimatyzacji, w tym chłodnicę. Warto co jakiś czas sprawdzić szczelność chłodnicy, gdyż jest ona podatna na powstawanie ognisk korozji, które prowadzą do nieszczelności. Regularny serwis pozwoli uniknąć nagłych spadków pracy klimatyzacji czy też awarii kompresora.
Firma Polcar została założona w 1986 roku przez Andrzeja Senkowskiego. Początkowo, siedziba firmy znajdowała się na warszawskim Żoliborzu, gdzie w niewielkim mieszkaniu znajdowało się biuro, gdzie klienci mogli odbierać sprowadzane zza granicy na zamówienie części samochodowe. Szybki wzrost zainteresowania dostarczanymi przez Polcar częściami sprawił, że w kolejnych latach zespół zaczął się powiększać o kolejnych współpracowników. Ważnym momentem w historii firmy był rok 1996, w którym to powstał pierwszy magazyn o pow. 4 tys. m2 i umożliwił on bezpośredni import części od producentów, a nie od firm handlowych.
Wraz z rozwojem firmy wzrastało również zapotrzebowanie na pracowników oraz kolejne magazyny. W 2001 roku powstał dział, który stał się odpowiedzialny za handel z krajami UE, natomiast już w 2002 roku do użytku został kolejny magazyn, dzięki któremu przestrzeń składowania została powiększona do 31 000 m2. Firma dzięki fachowemu podejściu do klienta oraz zaangażowaniu we własne działania cieszy się ogromnym uznaniem i jest obdarzona zaufaniem wśród tysięcy klientów. Obecnie przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 400 pracowników i stale rozbudowuje swoją siedzibę o kolejne hale magazynowe.