- Materiał żeber chłodzących: Aluminium
- Materiał zbiornika wody (chłodnica): Tworzywo sztuczne
- Długość sieci [mm]: 445
- Szerokość sieci [mm]: 130
- Głębokość sieci [mm]: 65
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKS DASIS | 077004N |
AUGRO | 550212C2 |
AVA | DN4337 |
HELLA | 8ML 376 777-081 |
HELLA | 8ML376777-081 |
MAHLE | CI355000P |
NISSA | 14461-AW300 |
NISSA | 14461AW300 |
NRF | 30533 |
SCHLIECKMA | 60134337 |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Intercooler to nieco mniej znany kierowcom, ale nadal bardzo istotny element samochodowej turbosprężarki. Podzespół ten znany jest także jako chłodnica powietrza doładowanego i należy do układu dolotowego, montowanego współcześnie zarówno w samochodach z silnikami benzynowymi, jak i Diesla.
Rola tej części samochodowej polega na schładzaniu powietrza, które wydobywa się z turbosprężarki i wpada do silnika spalinowego. Chłodnica powietrza doładowanego działa bezawaryjnie, gdy samochód jest w ogólnie dobrej kondycji. Do awarii dochodzi dopiero np. na skutek wycieku oleju, który przedostanie się do intercoolera.
Jak wszystkie części samochodowe, tak i intercooler może ulec awarii. Do najczęstszych usterek zalicza się wszelkiego rodzaju nieszczelności, które powstają z reguły na skutek korozji lub uszkodzenia mechanicznego (intercooler jest z reguły zamocowany tuż za zderzakiem, co naraża go na uderzenia m.in. kamieni).
Do typowych objawów uszkodzonego intercoolera należy zaliczyć przede wszystkim zauważalny spadek mocy. Ponadto da się spostrzec charakterystyczny świst powietrza podczas mocniejszego naciśnięcia pedału gazu. Do rzadszych symptomów awarii zalicza się z kolei szarpanie podczas ruszania czy też dławienie się silnika.
Wszelkie uszkodzenia mechaniczne chłodnicy powietrza doładowanego można dostrzec gołym okiem. Intercooler będzie pochlapany olejem lub mocno zaolejony. Wówczas nie pozostaje nic innego jak jego wymiana na nowy. Jeżeli podzespół jest szczelny a mimo wszystko nadal nie działa prawidłowo, to awarii można szukać w przewodach doprowadzających i odprowadzających powietrze (mogą być sparciałe i wystarczy je wymienić na nowe).
Van Wezel to belgijska firma produkująca części samochodowe. Główne linie produkcyjne stanowią części karoserii oraz układu chłodzenia. Wśród elementów nadwozia oferowanych przez Van Wezel znajdują się m.in. błotniki i zderzaki, a także nadkola, wszelkie osłony, pokrywy, wsporniki i wiele więcej. Części karoserii Van Wezel to wszystkie elementy niezbędne konstruktorom dzisiejszych samochodów. Natomiast części układu chłodzenia Van Wezel to przede wszystkim chłodnice: nagrzewnicy, wody i oleju, a także wentylatory oraz silniki napędzające układ chłodzenia.
Obecnie Van Wezel to już nie tylko części karoserii i układu chłodzenia. Firma stale poszerza swój asortyment, wprowadzając do niego również części samochodowe z innych kategorii. W ostatnich latach wyjątkowo wiele referencji przybyło w katalogu elementów elektrycznych. Van Wezel produkuje między innymi lampy samochodowe oraz czujniki elektryczne. Ponadto, w ofercie producenta znajdują się również: osprzęt skrzyni biegów, sprężyny zawieszenia, części układu hamulcowego i wiele innych autoczęści.
Van Wezel to belgijska marka należąca do międzynarodowej grupy Unipart. Firma Van Wezel to przedsiębiorstwo z niemal 70-letnim doświadczeniem. Tyle lat pracy nad częściami samochodowymi pozwoliło dopracować je do perfekcji. Nie bez powodu firma stale zyskuje nowych klientów i zdobywa kolejne rynki. Części samochodowe Van Wezel to połączenie najwyższej jakości z przystępną ceną. Celem i dewizą producenta jest tworzenie najlepszych jakościowo produktów, oferowanych w jak najniższych cenach. Obecnie produkty marki Van Wezel są ogólnodostępne na rynku części wtórnych. Przy pierwszym montażu korzystają z nich również producenci samochodów.