Chłodnica wody to kluczowy element każdego samochodu. To jej praca sprawia, że płyn chłodniczy jest nieustannie chłodzony i tym samym silnik posiada optymalne warunki pracy i nie dochodzi do jego przegrzania. Ewentualne uszkodzenie chłodnicy wody doprowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Budowa chłodnicy wody jest stosunkowo prosta. To poziome panele lub pionowe rurki, pokryte cienkimi blaszkami, których rola polega na odprowadzaniu ciepła. Konstrukcja tego elementu została zaprojektowana w taki sposób, by nawet w najtrudniejszych warunkach nie doszło do wrzenia cieczy chłodniczej.
Największym mankamentem chłodnicy jest jej delikatna budowa. By skutecznie odprowadzać ciepło, chłodnicę charakteryzuje duża powierzchnia, a co za tym idzie konstrukcja z cienkiego materiału, wielu cienkich rurek oraz jak największej ilości żeberek. Ponadto podzespół został umiejscowiony z przodu pojazdu, gdzie jest największy dostęp do powietrza. Niestety nawet niewielki kamień jest w stanie doprowadzić do uszkodzenia i nieszczelności, co jest równoznaczne z koniecznością wymiany chłodnicy na nową.
Typowe objawy uszkodzenia chłodnicy wody to brak mocy silnika, czerwona lampka na desce rozdzielczej oraz ubytki płynu chłodniczego. Z reguły za wspomniane dolegliwości odpowiada powstała nieszczelność. Jazda samochodem z dziurawą chłodnicą wody, z której wycieka płyn, to bardzo prosta i szybka droga do przegrzania i zniszczenia silnika. W takim przypadku trzeba kupić nową chłodnicę.
Na szczęście nowa chłodnica wody to stosunkowo niewielki wydatek. Zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę zniszczenia do jakich może dojść na skutek bagatelizowania uszkodzenia tego elementu oraz odwlekania wymiany w czasie. Po wysokiej jakości chłodnice wody od sprawdzonych marek zapraszamy do naszej oferty.