- System hamulcowy: AISIN
- Ciężar [kg]: 0,24
- Średnica tłoka [mm]: 19
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 27
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72859 |
ABE | C52014ABE |
ABE | C52017ABE |
ABE | C52024ABE |
AISIN | 47550-20141 |
AISIN | WCT-012 |
AISIN | WCT-014 |
AISIN | WCT-105 |
APEC | BCY1092 |
APEC | BCY1201 |
APEC | BCY1492 |
APEC | BWC8186 |
ASHUKI | T054-01 |
ATE | 020388 |
ATE | 020447 |
ATE | 24.3219-1712.3 |
ATE | 24.3219-1730.3 |
BENDIX | 214192B |
BENDIX | 214434B |
BLUEPRINT | ADT34413 |
BLUEPRINT | ADT34432 |
BORG BECK | BBW1429 |
BORG BECK | BBW1735 |
BOSCH | 0 986 475 651 |
BOSCH | 0 986 475 735 |
BOSCH | 0 986 AB8 143 |
BOSCH | 475 651W |
BOSCH | 475 735W |
BOSCH | F 026 009 651 |
BOSCH | F 026 009 735 |
BRAKE ENG | WC1361BE |
BRAKE ENG | WC1793BE |
BRAKE ENG | WC1876BE |
BRAKE ENG | WC4340 |
BRAKE ENG | WC5114 |
BRAKE ENG | WC5523 |
BREMBO | A 12 123 |
BREMBO | A 12 272 |
BREMBO | A 12 B20 |
BREMSI | BC1400 |
CAR | 3256 |
CAR | 3272 |
CIFAM | 101-267 |
CIFAM | 101-671 |
DELPHI | LW 60175 |
DELPHI | LW 60664 |
DELPHI | LW61166 |
DJ PARTS | AW1015 |
FEBEST | 0178-190RR |
FERODO | FHW176 |
FERODO | FHW4106 |
FTE | R190002.2.1 |
GIRLING | 5004228 |
GIRLING | 5004248 |
GIRLING | 5004266 |
GIRLING | 74968178 |
GIRLING | 74969851 |
HAVAM | CP 9508 |
HAVAM | CW 9508 |
HAVAM | WC09508 |
HAVAM | WC30252 |
HBJAKOPART | J3232056 |
HBJAKOPART | J3242001 |
HBJAKOPART | J3242005 |
HBJAKOPART | J3242008 |
HBJAKOPART | J3242045 |
HELLA | 8AW 355 530-481 |
JAPANPAR | CS-294 |
JAPANPAR | CS-296 |
JAPKO | 67294 |
JPG | 4861300300 |
JURATEK | JCY1106R |
KAMOKA | 1110086 |
KAVO PARTS | BWC-9025 |
KAWE | W4340 |
KAWE | W5114 |
KAWE | W5523 |
LPR | 4340 |
LPR | 5114 |
LPR | 5523 |
MAG | 359001300590 |
MAG | 360219230105 |
MAG | 360219230393 |
MAPCO | 2548 |
MAXGEAR | 19-0606 |
METELLI | 04-0267 |
METELLI | 04-0671 |
METZGER | 101-671 |
MGA | C1334 |
MGA | C1342 |
MGA | K654333 |
MOPR | DWC 412 |
MOTAQUIP | VWC510 |
MOTAQUIP | VWC695 |
NK | 804530 |
NK | 804546 |
NK | 804548 |
NPS | T323A20 |
PEX | 1.19.190 |
PEX | 1.19.560 |
PEX | 1.19.624 |
PROTECHNIC | PRH2111 |
PROTECHNIC | PRH2125 |
QUINTON HA | BWC 3074 |
QUINTON HA | BWC 3573 |
QUINTON HA | BWC 3654 |
QUINTON HA | BWC3776 |
QUINTON HA | RF 19073 |
QUINTON HA | RF 19076 |
RAYBESTOS | WC37635 |
REMSA | C1509.14 |
REMSA | C1519.53 |
ROADHOUS | 1509.14 |
ROADHOUS | 1519.53 |
SAMKO | C26791 |
SAMKO | C26938 |
SEIKEN | 130-10777 |
SEIKEN | SW-T780 |
SPIDAN | 83100 |
SPIDAN | C3729 |
STELLOX | 05-83269-SX |
STELLOX | 05-83512-SX |
TEXTAR | 34010200 |
TOYOT | 47550-20130 |
TOYOT | 47550-20140 |
TOYOT | 47550-20141 |
TOYOT | 47550-20150 |
TOYOT | 47550-32010 |
TOYOT | 47550-39285 |
TRISCAN | 8130 13012 |
TRISCAN | 8130 13029 |
TRUSTING | CF212 |
TRUSTING | CF314 |
TRW | BWD228 |
TRW | BWD248 |
TRW | BWD266 |
VALEO | 400756 |
VILLAR | 623.5078 |
VILLAR | 623.5660 |
VILLAR | 623.6305 |
WOKING | C1509.14 |
WOKING | C1519.53 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.