- System hamulcowy: ATE
- Ciężar [kg]: 0,3
- Średnica tłoka [mm]: 14,3
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 24
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5X000ABE |
ABE | C5X003ABE |
ATE | 020148 |
ATE | 020149 |
ATE | 03.3214-1001.3 |
ATE | 03.3214-1002.3 |
ATE | 03.3214-1012.3 |
ATE | 24.3214-1101.3 |
ATE | 24.3214-1102.3 |
AUTOFREN S | D3329 |
BENDIX | 212030B |
BENDIX | 212033B |
BENDIX | 212169B |
BOSCH | 0 986 475 022 |
BOSCH | 0 986 475 453 |
BRAKE ENG | WC1237BE |
BRAKE ENG | WC4202 |
BREMBO | A 12 092 |
BREMBO | A 12 172 |
BREMSI | BC0105 |
CAR | 3541 |
CAR | 3546 |
CIFAM | 101-186 |
CIFAM | 101-299 |
DELPHI | LW 50033 |
DELPHI | LW 50034 |
DELPHI | LW 50040 |
ERT | 300216 |
ERT | 300249 |
ERT | 300405 |
FAG | R14011C1 |
FAG | R14011D1 |
FAG | R14012B1 |
FEBI | 02775 |
FERODO | FHW002 |
FERODO | FHW003 |
GIRLING | 32966707 |
GIRLING | 32967082 |
GIRLING | 32967234 |
GIRLING | 5001103 |
GIRLING | 5001109 |
HAVAM | CC 1201 |
HAVAM | CL 0988 |
HAVAM | CW 0988 |
HAVAM | CW 1201 |
HAVAM | WC01201 |
HELLA | 8AW 355 531-511 |
HELLA | 8AW 355 531-521 |
KAWE | W4202 |
KAWE | W4246 |
KRAFT AUTO | 6031530 |
LEMFO | 14845 |
LPR | 4202 |
LPR | 4246 |
MAG | 359001301190 |
MAG | 360219230036 |
MAG | 360219230061 |
MAPCO | 2715 |
MAXGEAR | 19-0209 |
METELLI | 04-0186 |
METZGER | 101-299 |
MOPR | DWC 199 |
MOTAQUIP | VWC518 |
MOTAQUIP | VWC774 |
NK | 803620 |
NK | 803622 |
NK | 803627 |
OPEL | 550113 |
OPEL | 550119 |
OPEL | 550128 |
OPEL | 550134 |
PEX | 1.14.071 |
PEX | 1.14.101 |
PROTECHNIC | PRH2334 |
PROTECHNIC | PRH2339 |
QUINTON HA | BWC 3007 |
QUINTON HA | BWC 3015 |
QUINTON HA | BWC 3536 |
REMSA | C1514.01 |
REMSA | C1514.02 |
ROADHOUS | 1514.01 |
ROADHOUS | 1514.02 |
SAMKO | C10083 |
SAMKO | C10284 |
SPIDAN | 83162 |
SPIDAN | 83451 |
SPIDAN | C3561 |
STELLOX | 05-83002-SX |
STELLOX | 05-83212-SX |
STOP | 212030S |
SWAG | 99 90 2775 |
TEXTAR | 34002300 |
TEXTAR | 34002400 |
TRISCAN | 8130 24021 |
TRUSTING | CF044 |
TRUSTING | CF105 |
TRW | BWA103 |
TRW | BWA109 |
VALEO | 350750 |
VAUXH | 90009593 |
VAUXH | 90095704 |
VAUXH | 90168040 |
VAUXH | 90168396 |
VAUXH | 90187567 |
VAUXH | 90189396 |
VAUXH | 90235419 |
VILLAR | 623.5777 |
VILLAR | 623.5778 |
WOKING | C1514.01 |
WOKING | C1514.02 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.