- Średnica tłoka [mm]: 20,6
- System hamulcowy: LUCAS/TRW
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 31,8
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52878 |
ABE | C5V002ABE |
APEC | BCY1179 |
ATE | 020225 |
ATE | 24.3220-1114.3 |
ATE | 27.3200-1306.3 |
BENDIX | 212212B |
BOSCH | 0 986 475 733 |
BRAKE ENG | WC1771BE |
BRAKE ENG | WC5003 |
BREMBO | A 12 220 |
CAR | 3833 |
CIFAM | 101-428 |
DELPHI | LW 30989 |
FAG | R20052A1 |
FEBI | 22486 |
FERODO | FHW220 |
FSO | 063585 |
FTE | R20053A1 |
GIRLING | 32660989 |
GIRLING | 5005118 |
HAVAM | CW 5504 |
HAVAM | CZ 5504 |
HAVAM | WC05504 |
KAWE | W5004 |
KRAFT AUTO | 6036305 |
LPR | 5004 |
MAG | 360219230289 |
MAXGEAR | 19-0207 |
METELLI | 04-0428 |
MOPR | DWC 499 |
MOTAQUIP | VWC572 |
NK | 804811 |
PEX | 1.20.514 |
PROTECHNIC | PRH2525 |
QUINTON HA | BWC 3442 |
QUINTON HA | GWC 8635 |
REMSA | C1520.55 |
ROADHOUS | 1520.55 |
SAMKO | C16394 |
SPIDAN | 83446 |
SPIDAN | 83460 |
STELLOX | 05-83387-SX |
SWAG | 55 92 2486 |
TEXTAR | 34025000 |
TRISCAN | 8130 27009 |
TRUSTING | CF165 |
TRW | BWF118 |
VALEO | 402047 |
VILLAR | 623.5180 |
VOLVO | 3343438 |
VOLVO | 33434382 |
WOKING | C1520.55 |
FSO
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.