- System hamulcowy: LUCAS/TRW
- Średnica tłoka [mm]: 19
- Materiał: Aluminium
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 31,8
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52909 |
ABE | C54014ABE |
AISIN | AH-019L |
APEC | BCY1177 |
ASHUKI | 0969-6604 |
ATE | 020385 |
ATE | 24.3219-1709.3 |
BENDIX | 212220B |
BORG BECK | BBW1138 |
BOSCH | 0 986 475 809 |
BRAKE ENG | WC1854BE |
BRAKE ENG | WC5306 |
BREMBO | A 12 229 |
BREMSI | BC0235 |
CAR | 142.1957 |
CAR | 3837 |
CIFAM | 101-462 |
DELPHI | LW 60532 |
ERT | 300202 |
FERODO | FHW328 |
FTE | R190029.2.1 |
GIRLING | 5004188 |
HAVAM | WC03392 |
HBJAKOPART | J3234010 |
HELLA | 8AW 355 530-531 |
HONDA | 43031-SP8-000 |
HONDA | 43301-SK3-E10 |
JAPANPAR | CS-410 |
JAPKO | 67410 |
KAVO PARTS | BWC-2007 |
KAWE | W5306 |
LPR | 5306 |
MAG | 359001301310 |
MAG | 360219230307 |
MAPCO | 2601 |
METELLI | 04-0462 |
MGA | C1418 |
MOPR | DWC 534 |
MOTAQUIP | VWC569 |
NK | 809953 |
PEX | 1.19.537 |
QUINTON HA | BWC 3478 |
QUINTON HA | GWC 8728 |
REMSA | C1519.31 |
ROADHOUS | 1519.31 |
ROVER | EJP 1488 |
ROVER | GWC1521 |
ROVER | GWC901524 |
SAMKO | C04531 |
SPIDAN | C3574 |
TEXTAR | 34011600 |
TRISCAN | 8130 10040 |
TRUSTING | CF235 |
TRW | BWD188 |
VILLAR | 623.5195 |
WOKING | C1519.31 |
HONDA
|
MG
|
ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.