- Średnica tłoka [mm]: 22,2
- System hamulcowy: LOCKHEED
- Materiał: Aluminium
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 27
- Ciężar [kg]: 0,20
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5F020ABE |
APEC | BCY1030 |
ATE | 020459 |
ATE | 24.3222-1723.3 |
BENDIX | 212394B |
BORG BECK | BBW1722 |
BOSCH | 0 986 475 885 |
BOSCH | F 026 009 885 |
BRAKE ENG | WC1607BE |
BRAKE ENG | WC4698 |
BREMBO | A 12 347 |
BREMSI | BC0255 |
CAR | 3028 |
CIFAM | 101-742 |
DELPHI | LW 10101 |
DJ PARTS | AW1314 |
FEBI | 102713 |
FERODO | FHW305 |
FIAT | 9948369 |
FTE | R220033.3.1 |
GIRLING | 5006394 |
HAVAM | WC30355 |
HELLA | 8AW 355 532-891 |
KAWE | W4698 |
KRAFT AUTO | 6033155 |
LPR | 4698 |
MAG | 359001301020 |
MAG | 360219230409 |
METELLI | 04-0742 |
METZGER | 101-742 |
MEYLE | 214 531 0007 |
MOTAQUIP | VWC824 |
Motrio | 8550501756 |
NATIONAL | NWC5006 |
NK | 802347 |
PEX | 1.22.660 |
PROTECHNIC | PRH2027 |
QUINTON HA | BWC3788 |
REMSA | C1522.70 |
ROADHOUS | 1522.70 |
SAMKO | C15933 |
STELLOX | 05-83557-SX |
SWAG | 33 10 3057 |
TEXTAR | 34031000 |
TRISCAN | 8130 15040 |
TRUSTING | CF255 |
TRW | BWH394 |
VALEO | 400605 |
VILLAR | 623.5993 |
WOKING | C1522.70 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.