- Średnica tłoka [mm]: 25,4
- System hamulcowy: BOSCH/BENDIX
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 36
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62848 |
ABE | C5G022ABE |
APEC | BCY1466 |
APEC | BWC8011 |
ASAM | 80313 |
ATE | 020346 |
ATE | 24.3225-1103.3 |
BARUM | BAW2500 |
BENDIX | 212343B |
BENDIX | 221506B |
BLUEPRINT | ADN14461 |
BORG BECK | BBW1661 |
BORG BECK | BBW1777 |
BOSCH | 0 204 116 173 |
BOSCH | 0 204 116 578 |
BOSCH | F 026 002 173 |
BOSCH | F 026 002 578 |
BRAKE ENG | WC1563BE |
BRAKE ENG | WC4637 |
BREMBO | A 12 249 |
BREMBO | A 12 400 |
BREMSI | BC0180 |
BREMSI | BC1477 |
CAR | 4406 |
CAR | 4415 |
CIFAM | 101-618 |
DELPHI | LW 26506 |
DJ PARTS | AW1293 |
FAG | R25048A1 |
FEBI | 102828 |
FEBI | 19626 |
FERODO | FHW218 |
FERODO | FHW4042 |
FORD | 1809925 |
FORD | 4055730 |
FORD | 6464706 |
FORD | 92VB2261CA |
FORD | 92VJ2261CB |
FORD | YC152261AA |
FTE | R25048A1 |
GIRLING | 5008204 |
GIRLING | 5008290 |
HAVAM | WC30370 |
HELLA | 8AW 355 533-341 |
JAPANPAR | CS-119 |
JAPKO | 67119 |
JPG | 1561300700 |
JURATEK | JCY1008 |
KAMOKA | 1110022 |
KAVO PARTS | BWC-6522 |
KAWE | W4068 |
KAWE | W4637 |
KRAFT AUTO | 6032097 |
LPR | 4068 |
LPR | 4637 |
MAG | 359001300080 |
MAG | 360219230337 |
MAG | 360219230447 |
MAG | 360219230459 |
MAXGEAR | 19-0017 |
METELLI | 04-0618 |
METZGER | 101-618 |
MEYLE | 714 531 0004 |
MGA | C1471 |
MOTAQUIP | VWC600 |
MOTAQUIP | VWC819 |
Motrio | 8550501813 |
Motrio | 8550501814 |
NAPA | NCY1007 |
NATIONAL | NWC5065 |
NATIONAL | NWC5088 |
NISSA | 441009X125 |
NK | 802565 |
NK | 802568 |
NPS | N323N15 |
NPS | N323N19 |
PEX | 1.25.603 |
PROTECHNIC | PRH2656 |
PROTECHNIC | PRH2665 |
QUINTON HA | BWC 8545 |
QUINTON HA | BWC3547 |
REMSA | C1525.08 |
ROADHOUS | 1525.08 |
SAMKO | C08991 |
SPIDAN | C3637 |
SPIDAN | C3638 |
STELLOX | 05-83485-SX |
SWAG | 50 10 2828 |
SWAG | 50 91 9626 |
Stark | SKWBC-0680037 |
TEXTAR | 34043500 |
TOPRAN | 302 144 |
TOPRAN | 302 816 |
TRISCAN | 8130 16058 |
TRUSTING | CF180 |
TRW | BWL204 |
TRW | BWL290 |
VALEO | 400633 |
VEMA | 4444441 |
VILLAR | 623.5022 |
VILLAR | 623.6081 |
WOKING | C1525.08 |
FORD
|
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.