- Średnica tłoka [mm]: 19
- System hamulcowy: BOSCH/BENDIX
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 29
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62879 |
ABE | C5R050ABE |
APEC | BCY1065 |
APEC | BWC8010 |
ASAM | 99864 |
ATE | 020452 |
ATE | 24.3219-1728.3 |
BARUM | BAW1908 |
BENDIX | 212384B |
BORG BECK | BBW1756 |
BOSCH | 0 204 116 564 |
BOSCH | F 026 002 564 |
BOSCH | F 026 009 564 |
BRAKE ENG | WC1146BE |
BRAKE ENG | WC4063 |
BREMBO | A 12 350 |
BREMSI | BC0682 |
CAR | 3655 |
CIFAM | 101-801 |
DELPHI | LW 80113 |
FERODO | FHW425 |
FTE | R19099A1 |
GIRLING | 5004302 |
HAVAM | WC30371 |
HELLA | 8AW 355 532-021 |
JPG | 4361301000 |
JURATEK | JCY1065 |
KAWE | W4063 |
KRAFT AUTO | 6035395 |
LPR | 4063 |
MAG | 359001300370 |
MAXGEAR | 19-1927 |
METELLI | 04-0801 |
METZGER | 101-801 |
MEYLE | 16-14 531 0006 |
MOTAQUIP | VWC818 |
Motrio | 8671020574 |
NATIONAL | NWC5011 |
NK | 803965 |
PEX | 1.19.671 |
PROTECHNIC | PRH2417 |
QUINTON HA | BWC3806 |
REMSA | C1519.61 |
RENAU | 7701 047 236 |
ROADHOUS | 1519.61 |
SAMKO | C30027 |
STELLOX | 05-85459-SX |
TEXTAR | 34018600 |
TRISCAN | 8130 25058 |
TRUSTING | CF682 |
TRW | BWD302 |
VALEO | 400612 |
VILLAR | 623.6436 |
WOKING | C1519.61 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.