- Średnica [mm]: 22,2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOZYP | AWC3463 |
APEC | BCY1252 |
APEC | BCY1459 |
ATE | 24.3222-1117.3 |
ATE | 24322216033 |
ATE | 27320006023 |
AUTODELTA | 70191 |
BENDIX | 212007B |
BENDIX | 222007B |
BENDIX | 622123 |
BETTAPARTS | BBC720 |
BORG BECK | BBW1093 |
BOSCH | 0 986 475 509 |
BOSCH | 0 986 475 739 |
BOSCH | 0986475499 |
BOSCH | 0986475509 |
BOSCH | 0986475739 |
BOSCH | 475739W |
BOSCH | 986475509 |
BOSCH | 986475739 |
BRAKE ENG | WC1750BE |
BRAKE ENG | WC4044 |
BRAKE ENG | WC4976 |
BRAKE ENG | WCO4976 |
BRAKE FIT | BWC8119 |
BRAKEWORLD | BC15 |
BREMBO | A 12 106 |
BROVEX-NEL | C 1268 |
CIFAM | 101-356 |
DELPHI | LW30048 |
EBC BRAKES | EBC 059 |
FEBI | 05709 |
FERODO | FHW338 |
FORD | 1006012 |
FORD | 1133442 |
FORD | 6088234 |
FORD | 95A2261BB |
FORD | 95AB2261B1 |
FORD | 95AB2261BA |
FORD | 95AB2261BB |
FORD | YS412261BA |
FTE | R22085E1 |
HYUNDAI | 5833031010 |
LPR | 4976 |
METELLI | 04-0356 |
MOTAQUIP | VWC352 |
NATIONAL | NWC5040 |
NK | 802513 |
NK | 802554 |
QUINTON HA | BWC3313 |
TRISCAN | 8130-16008 |
TRUPART | TWC 1268 |
TRW | 67660048 |
TRW | 67660150 |
TRW | 67966166 |
TRW | BWH230 |
TRW | BWH241 |
UNI | GWC1869 |
VECO | VQ 087 |
VECO | VQ 845 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.