- Średnica [mm]: 20,6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 42835X |
ABS | 42842 |
ALCOZYP | AWC3525 |
APEC | BCY1286 |
ATE | 24.3220-0909.3 |
ATE | 24322009093 |
AUDI | 357611053B |
BENDIX | 212201B |
BENDIX | 9621117 |
BORG BECK | BBW1462 |
BOSCH | 0 986 475 039 |
BOSCH | WC560 |
BRAKE ENG | WC1325BE |
BRAKE FIT | BWC8035 |
BRAKEWORLD | BC356 |
BRAKEWORLD | BC579 |
BROVEX-NEL | C 1673 |
CHASE | C570 |
CIFAM | 101-594 |
CIFAM | 101594 |
DELPHI | LW37337 |
DELPHI | LW40612 |
EBC BRAKES | EBC 357 |
FEBI | 06062 |
FERODO | FHW059 |
FERODO | FHW4004 |
FERODO | FHY059 |
FTE | R20052.3.1 |
GSF | 654VG0291 |
LPR | 4299 |
METELLI | 04-0594 |
MOTAQUIP | VWC675 |
NATIONAL | NWC5049 |
NK | 804736 |
QUINTON HA | BWC3520 |
SEAT | 357 611 053A |
SEAT | 357 611 053B |
SEAT | 357611053A |
SEAT | 357611053B |
SEAT | 3A0 611 053 |
SEAT | 3A0611053 |
SKODA | 1J0 611 053 |
SKODA | 357 611 053B |
SKODA | 357611053B |
SKODA | 3A0 611 053 |
SKODA | 3A0611053 |
TRISCAN | 8130-29015 |
TRW | BWF145 |
VAG | 351 611 053 B |
VAG | 357 611 053 A |
VAG | 357 611 053 B |
VECO | VQ 809 |
VW | 357611053B |
AUDI
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.