- Średnica [mm]: 19
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 42832x |
ALCOZYP | AWC3569 |
APEC | BCY1164 |
ATE | 03321963113 |
ATE | 24.3219-1715.3 |
ATE | 24.3219-1767.3 |
ATE | 24321917153 |
ATE | 3321963113 |
BENDIX | 212171B |
BETTAPARTS | BBC1028 |
BLUEPRINT | ADG04422 |
BORG BECK | BBW1487 |
BOSCH | 0 986 475 143 |
BRAKE ENG | WC1277BE |
BRAKE FIT | BWC8026 |
BRAKEWORLD | BC167 |
BROVEX-NEL | C 1536 |
CHEVR | 90235422 |
CIFAM | 101-298 |
CIFAM | 101298 |
DAEWOO | 90 443 261 |
DAEWOO | 90235422 |
DAEWOO | 90443261 |
DELPHI | LW50008 |
EBC BRAKES | EBC 311 |
FEBI | 06794 |
FEBI | 12617 |
FERODO | FHW041 |
FERODO | FHW421 |
FERODO | FHY041 |
FTE | R19082A1 |
GM | 550133 |
GM | 550141 |
GM | 550144 |
GM | 90009594 |
GM | 90235422 |
GM | 90374076 |
GM | 90443261 |
GSF | 654GM0021 |
LPR | 4248 |
METELLI | 04-0298 |
MEYLE | 614 055 0004 |
MEYLE | MWC0027 |
MOTAQUIP | VWC517 |
NAPA | NCY1011 |
NATIONAL | NWC5028 |
NIPPARTS | J3230901 |
NK | 803629 |
OPEL | 5 50 133 |
OPEL | 550133 |
OPEL | 550141 |
OPEL | 550144 |
OPEL | 550153 |
OPEL | 90 443 261 |
OPEL | 90 498 300 |
OPEL | 90009594 |
OPEL | 90235422 |
OPEL | 90374076 |
OPEL | 90443261 |
OPEL | 90498300 |
QUINTON HA | BWC3413 |
TRISCAN | 8130-24034 |
TRW | BWD119 |
UNI | GWC1842 |
VAUXH | 90 235 422 |
VAUXH | 90 443 261 |
VAUXH | 90 498 300 |
VAUXH | 90009594 |
VAUXH | 90235422 |
VAUXH | 90374076 |
VAUXH | 90443261 |
VAUXH | 90498300 |
VECO | VQ 319 |
CHEVROLET
|
DAEWOO
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.