- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Otwór - śr. 1 [mm]: 17,3
- Średnica zabudowy [mm]: 27,8
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 42826X |
AKRON-MALÒ | 90107 |
ASHUKI | 0969-3090 |
ASHUKI | 142-849A |
ATE | 020032 |
ATE | 03.3217-3512.3 |
BBFREDLINE | 10DW000 |
BENDIX | 212170B |
BLUEPRINT | ADG04423 |
BOSCH | 0 986 475 032 |
BREMSI | BC0009 |
CHEVR | 90235420 |
CIFAM | 101-155 |
CIFAM | 101-300 |
DAEWOO | 90235420 |
DAEWOO | 90374075 |
DAEWOO | 90443259 |
DELPHI | LW 50003 |
FAG | R17028B1 |
FTE | R17028C1 |
HAVAM | 101-300 |
HBJAKOPART | J3230903 |
HONGYAN | 10DW000 |
IAP | 703-20010 |
IPS PARTS | ICR-4W00 |
JAPANPAR | CS-W00 |
JAPKO | 67W00 |
KAISHIN | WCDW002 |
KAVO PARTS | BWC-1006 |
LPR | 4171 |
LPR | 4245 |
LUCAS_ELEC | 32967078 |
LUCAS_ELEC | 32967235 |
LUCAS_ELEC | BWC115 |
MAG | 360219230060 |
MDR | MWC-2W00 |
METELLI | 04-0155 |
METELLI | 04-0300 |
METZGER | 101-300 |
NIPPARTS | J3230903 |
NK | 803628 |
OPTIMAL | RZ-3256 |
PAGID | 81026 |
PEX | 1.17.100 |
QUINTON HA | BWC 3670 |
QUINTON HA | BWC3410 |
ROADHOUS | 1517.16 |
SPIDAN | 83186 |
STELLOX | 05-83013-SX |
TEXTAR | 34124200 |
TRW | BWC115 |
VALEO | 350751 |
DAEWOO
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.