- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona lewa
- Średnica cylindra [mm]: 27
- Rozstaw srub mocujących: 36,6
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona prawa
- Dla numeru artykułu: 3219
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1xM10x1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52981 |
ATE | 24322617023 |
BENDIX | 212411B |
BOSCH | 0986475906 |
BOSCH | 986475906 |
BREMBO | A12567 |
CAR | 3219 |
CIFAM | 101635 |
CITRO | 4402E4 |
CITRO | 4403A3 |
DELPHI | LW21057 |
FERODO | FHW4108 |
FIAT | 9949459 |
FTE | R2601321 |
INBRA | WCY3219 |
JURID | 212411J |
LPR | 4085 |
METELLI | 040635 |
METELLI | 40635 |
OPENPARTS | FWC305600 |
SAMKO | C31013 |
TEXTAR | 34045400 |
TRW | BWN523 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.