- Otwór o śr[mm]: 22,00
- Materiał: Aluminium
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 62874X |
AKRON-MALÒ | 90171 |
APEC | BCY1044 |
APEC | BWC8171 |
ATE | 020433 |
ATE | 24.3222-1715.3 |
BENDIX | 212329B |
BOSCH | F 026 002 483 |
BOSCH | F 026 009 483 |
BRAKE ENG | WC1125BE |
BRAKE ENG | WC4028 |
BREMBO | A12329 |
DELPHI | LW80101 |
FERODO | FHW403 |
FRITECH | CF139 |
FTE | R220026A1 |
HELLA | 355532851 |
HELLA | 8AW 355 532-851 |
INBRA | WCY3667 |
JAPANPAR | CS-114 |
JAPKO | 67114 |
LPR | 4028 |
MAPCO | 2167 |
METELLI | 04-0758 |
MEYLE | 16145310007 |
MGA | C1686 |
NISSA | 44100-00QAD |
NK | 803963 |
OPENPARTS | FWC3192.00 |
QUINTON HA | BWC3750 |
REMSA | C1522.69 |
RENAU | 77 01 043 913 |
RENAULT T | 77 01 043 913 |
RHIAG | NT3667 |
SAMKO | C12588 |
SBS | 1340803963 |
TOPRAN | 701 231 |
TRISCAN | 813025052 |
TRUSTING | CF139 |
TRW | BWH392 |
VALEO | 402289 |
VILLAR | 6235975 |
WOKING | C1522.69 |
NISSAN
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.