- Średnica tłoka [mm]: 19,05
- Materiał: Żeliwo szare
- Lokalizacja w aucie: Tylna Oś, po obydwu stronach
- Ciężar [kg]: 0,522
- Dla numeru OE: 90167539
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z czopem wciskanym
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2706 |
ABE | C5X012ABE |
AKRON-MALÒ | 89637 |
AL-KO | 104360 |
AL-KO | 104460 |
APEC | BCY1645 |
ATE | 03.3219-4202.3 |
BORG BECK | BBW1303 |
BRAKE ENG | WC1688BE |
BRAKE ENG | WC4909 |
BREMBO | A 12 047 |
BREMSI | BC0233 |
BSF | 04106 |
CAR | 3543 |
CAR | 3557 |
CIFAM | 101-434 |
CLUTCHNUS | MBC0569 |
Caliper EP | R181A |
DELPHI | LW50010 |
FEBI | 2772 |
FENOX | K1952 |
FERODO | FHW318 |
FRITECH | CF233 |
FTE | 9210110 |
FTE | R19033E1 |
GIRLING | 5004112 |
GM | 090167539 |
GM | 090189474 |
GM | 90167539 |
GM | 90189474 |
HELLA | 8AW 355 531-821 |
HELLAPAGID | 8AW 355 531-821 |
JPG | 1261300100 |
JURID | 211816J |
KAGER | 39-4173 |
KAWE | W4909 |
LPR | 4909 |
MAG | 360219230258 |
METELLI | 04-0434 |
METZGER | 101-434 |
MGA | C1557 |
MGA | K546557 |
MGA | K630557 |
MONROE | R1000 |
NK | 803611 |
OPEL | 090167528 |
OPEL | 090167539 |
OPEL | 090189474 |
OPEL | 89 67 751 |
OPEL | 90167528 |
OPEL | 90167539 |
OPEL | 90189474 |
PROTECHNIC | PRH2336 |
PROTECHNIC | PRH2349 |
QUINTON HA | BWC3247 |
RANCHO | RS5113 |
RANCHO | RS999113 |
REMSA | C1519.16 |
RIDEX | 277W0012 |
ROADHOUS | 1519.16 |
SAMKO | C10273 |
SBS | 1340803611 |
SIGMAUTO | BC0233 |
SWAG | 40 90 2772 |
Stark | SKWBC-0680011 |
TEXTAR | 34014000 |
TRUSTING | CF233 |
TRW | BWD112 |
VAUXH | 08967751 |
VAUXH | 090167528 |
VAUXH | 090167539 |
VAUXH | 090189474 |
VAUXH | 8967751 |
VAUXH | 90167528 |
VAUXH | 90167539 |
VAUXH | 90189474 |
VILLAR | 623.5519 |
WOKING | C1519.16 |
CITROËN
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.