- Średnica [mm]: 17,46
- Materiał: Żeliwo
- System hamulcowy: TOKICO
- Rodzaj połączenia: Pudełko
- Długożć opakowania [cm]: 11
- Szerokość opakowania [cm]: 8
- Wysokość opakowania [cm]: 4,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | BCY1193 |
APEC | BCY1264 |
ATE | 24.3217-1734.3 |
BENDIX | 214105B |
BENDIX | 214132B |
BENDIX | 214432B |
BENDIX | 214436B |
BENDIX | RWC16030 |
BENDIX | RWC19155 |
BLUEPRINT | ADT34430 |
BORG BECK | BBW1243 |
BORG BECK | BBW1429 |
BORG BECK | BBW1815 |
BOSCH | 0 986 475 731 |
BOSCH | 0 986 475 896 |
BOSCH | 0986475649 |
BOSCH | F 026 009 731 |
BRAKE ENG | WC1363BE |
BREMBO | A 12 416 |
CIFAM | 101-269 |
CIFAM | 101-886 |
DELPHI | LW60149 |
DELPHI | WAP2678 |
EIS | EW106048 |
FERODO | FHW4092 |
FRITECH | CF214 |
FRITECH | CF807 |
FTE | R17057.2.1 |
GIRLING | 5003179 |
GIRLING | 5003221 |
GM | 94843772 |
GMC | 94843772 |
HBJAKOPART | J3242000 |
JURID | 214432J |
LPR | 4342 |
METELLI | 04-0269 |
METELLI | 04-0886 |
METZGER | 101-886 |
MIN | MWC220 |
NK | 804531 |
QUINTON HA | BWC3076 |
TEXTAR | 34007800 |
TOYOT | 4755012090 |
TOYOT | 4755016030 |
TOYOT | 4755016060 |
TOYOT | 4755019155 |
TOYOT | 4755020120 |
TOYOT | 4755020121 |
TOYOT | 4775019155 |
TRUSTING | CF214 |
TRUSTING | CF807 |
TRW | 74968176 |
TRW | BWC179 |
TRW | BWC221 |
TRW | BWD228 |
UNI | GWC1772 |
UT | 37646 |
VILLAR | 6235080 |
WAL | F107462 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Ferodo ma długą historię innowacji technologicznych z zakresu motoryzacji i rozwoju procesów produkcyjnych. Teraz firma produkuje części samochodowe dla wiodących producentów aut na całym świecie. Ferodo jest nowatorską i zaufaną marką, zwłaszcza jeżeli chodzi o rozwiązania do systemów hamowania, osprzętu silnika spalinowego i uszczelnienia i układów sterowania.
Firma Ferodo obsługuje producentów samochodów osobowych, lekkich samochodów dostawczych, a także ciężkich pojazdów terenowych i samochodów sportowych, które wyposaża w wysokiej jakości oryginalne części, dedykowane na pierwszy montaż fabryczny.
Dzięki 17 centrom technologicznym na całym świecie, przedsiębiorstwo Ferodo z powodzeniem wprowadza przełomowe osiągnięcia w dziedzinie motoryzacji. Co więcej, firma wprowadziła do branży tysiące patentów i nieustannie pracuje nad wprowadzaniem nowych technologii dla przemysłu motoryzacyjnego.
Ferodo to uznana międzynarodowa marka nie tylko pośród czołowych producentów samochodowych, ale także faworyt na rynku wtórnym części zamiennych. Inżynieria i produkcja części Ferodo stoi na bardzo wysokim, światowym poziomie. Wszystkie elementy są produkowane we własnych zakładach, zgodnie z obowiązującymi normami.