- Średnica tłoka [mm]: 20,64
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62833X |
A.B.S. | 62834X |
ATE | 020211 |
ATE | 24.3220-0910.3 |
BARUM | BAW2002 |
BENDIX | 212000B |
BENDIX | 212001B |
BENDIX | L622103 |
BENDIX | L622104 |
BORG BECK | BBW1589 |
BORG BECK | BBW1946 |
BOSCH | 0 204 116 567 |
BOSCH | 0 986 475 647 |
BOSCH | 0 986 475 935 |
BOSCH | F 026 002 567 |
BREMBO | A 12 245 |
BREMBO | A 12 246 |
CIFAM | 101-609 |
CIFAM | 101-661 |
DELPHI | LW22103 |
DELPHI | LW22104 |
FEBI | 06137 |
FERODO | FHW4003 |
FERODO | FHW4098 |
GIRLING | 5004138 |
GIRLING | 5005165 |
HELLA | 8AW 355 532-561 |
HELLAPAGID | 8AW 355 532-561 |
JURID | 212000J |
KAWE | W4550 |
LPR | 4550 |
LPR | 4551 |
MAG | 360219230196 |
METELLI | 04-0609 |
METELLI | 04-0661 |
METZGER | 101-609 |
METZGER | 101-661 |
MEYLE | 100 611 0031 |
NK | 804737 |
NUOVA TECN | 3518 |
NUOVA TECN | 3524 |
OPTIMAL | RZ3562 |
PAGID | 81100 |
PEX | 1.19.566 |
PEX | 1.20.567 |
QUINTON HA | BWC3575 |
SBS | 1340804737 |
SWAG | 99 90 6137 |
TEXTAR | 34024800 |
TRISCAN | 8130 29018 |
TRISCAN | 8130 29025 |
TRUSTING | CF167 |
TRUSTING | CF246 |
TRW | 32967509 |
TRW | 32967590 |
TRW | BWD138 |
TRW | BWF165 |
VW | 701 611 047 |
VW | 721 611 047 |
VW | 721 611 047 A |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Hart to polska firma, działająca w branży motoryzacyjnej od ponad 30 lat. Pierwsze kroki na rynku stawiała w 1990 roku, wprowadzając do sprzedaży kilka produktów. Dzisiaj oferta przedsiębiorstwa jest już w zasadzie kompletna. Znajduje się w niej niemal 500 tys. pozycji, co czyni firmę Hart jednym z największych dystrybutorów części samochodowych w tej części Europy.
Oferowane przez Hart części zamienne to elementy z wielu kategorii. Dobre opinie zbierają między innymi elementy układu napędowego oraz hamulcowego. Firma posiada też szeroką ofertę w zakresie części zawieszenia, układu kierowniczego, czy elektroniki samochodowej. Warto wspomnieć również o akcesoriach Hart. Liczne akcesoria do poszczególnych układów to śruby, zaciski, zawory i wiele więcej. Wszystko to produkty wysokiej jakości, wielokrotnie testowane pod kątem sprawności i bezpieczeństwa działania.
Hart to dystrybutor, który działa pod wieloma markami. Jest to cecha wyróżniająca, rzadka w przypadku dystrybutorów. Wynika z faktu, że części Hart jest bardzo wiele i są różnorodne. Poza częściami zamiennymi i akcesoriami Hart to też eksploatacyjne płyny samochodowe i wyposażenie warsztatu. Firma kieruje swoją ofertę do właścicieli i mechaników samochodów oraz motocykli.