- Materiał: Aluminium
- Otwór o śr[mm]: 20,64
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 2504 |
AISIN | AN-013 |
APEC | BCY1306 |
ASHIKA | 67-01-171 |
ATE | 020391 |
ATE | 24.3220-0201.3 |
ATE | 24.3220-1703.3 |
BENDIX | 214097B |
BENDIX | 214201B |
BLUEPRINT | ADN14434 |
BOSCH | 0 986 475 558 |
BRAKE ENG | WC1390BE |
BRAKE ENG | WC4392 |
BREMBO | A12079 |
CIFAM | 101-095 |
DELPHI | LW60106 |
EIS | EW155101 |
EIS | EW96613 |
FERODO | FHW4077 |
FIRST LINE | FBW1218 |
FRITECH | CF197 |
FTE | R20010071 |
INBRA | WCY3298 |
JAPANPAR | CS-102 |
JAPANPAR | CS-171 |
JAPANPAR | CS-198 |
JAPKO | 67171 |
LPR | 4392 |
MAG | 360219230115 |
MGA | C1319 |
NIPPARTS | J3231071 |
NISSA | 44100-17C10 |
NISSA | 44100-17C11 |
NISSA | 44100-17C13 |
NISSA | 44100-U9200 |
NK | 802217 |
QUINTON HA | BWC3440 |
RAICAM | 85271100 |
REMSA | C1520.09 |
RHIAG | NT3298 |
ROADHOUS | 220711 |
SAMKO | C20711 |
SBS | 1340802217 |
SEIM | 7793 |
TRISCAN | 813014020 |
TRUSTING | CF197 |
TRW | BWF205 |
VALEO | 402200 |
VILLAR | 6236171 |
WAL | F96613 |
WOKING | C1520.09 |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.