- Średnica tłoka [mm]: 17,46
- Materiał: Żeliwo szare
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 89653 |
ATE | 03.3217-2112.3 |
AUDI | 309 611 051 |
AUDI | 309 611 053 |
AUDI | 331 611 051A |
BARUM | BAW1701 |
BENDIX | 212064B |
BOSCH | 0 986 475 260 |
BOSCH | 0 986 AB8 035 |
BRAKE ENG | WC1689BE |
BRAKE ENG | WC4912 |
BREMBO | A12043 |
DELPHI | LW42112 |
FEBI | 02217 |
FEBI | 06097 |
FERODO | FHW010 |
FRITECH | CF000 |
FTE | R17011.7.1 |
FTE | R17011H1 |
FTE | R17011K1 |
GIRLING | 5003107 |
KAGER | 394200 |
KAWE | W4912 |
LPR | 4912 |
MAG | 360219230259 |
MAPCO | 2743 |
METELLI | 04-0060 |
MEYLE | 100 611 0028 |
NK | 802339 |
NK | 804706 |
OPTIMAL | RZ-3923 |
OPTIMAL | RZ3923A |
PAGID | 81015 |
PEX | 117435 |
QUINTON HA | BWC3249 |
QUINTON HA | RF17001 |
ROADHOUS | 151715 |
SEAT | 331 698 051A |
SWAG | 32902217 |
SWAG | 32906097 |
TEXTAR | 34005200 |
TEXTAR | 34124100 |
TOPRAN | 103435 |
TRISCAN | 8130 29003 |
TRW | BWC107 |
TRW | BWC107A |
TTC | 0735018 |
VAG | 331611053B |
VAICO | V10-0503 |
VALEO | 350539 |
VW | 321 611 053A |
VW | 331 611 053 |
VW | 331 611 053A |
AUDI
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metzger to niemiecka marka części samochodowych. Firma Metzger od lat posiada silną pozycję na niemieckim rynku. W ostatnim czasie przedsiębiorstwo coraz odważniej poczyna sobie również na rynku międzynarodowym. Producent zajmuje się tworzeniem części samochodowych do różnych układów. Najbogatszy asortyment firma posiada w kategorii elementów elektryki samochodowej. W wymienionej kategorii Metzger jest liderem na rodzimym rynku oraz jednym z ważniejszych graczy na rynku europejskim i światowym. Elektryka Metzger cieszy się uznaniem, będąc docenianą za wydajność oraz zaawansowanie technologiczne.
Pomimo wyjątkowo bogatej oferty w zakresie elektryki samochodowej, produkcja części z tej kategorii to tylko jeden z wielu obszarów, w których działa firma Metzger. Producent w sumie posiada w swojej ofercie niemal 30 000 referencji. Wśród nich znajdują się części układu kierowniczego i hamulcowego. W fabrykach Metzger powstają również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu napędowego i wiele innych części samochodowych najwyższej jakości.
Metzger to firma z niemal 40-letnim doświadczeniem. Pierwsze części samochodowe Metzger powstały w 1980 orku. Początkowo firma produkowała nieliczne autoczęści, które dystrybuowała tylko na rynku lokalnym. Z czasem w katalogu pojawiało się coraz więcej referencji, a produkowane części samochodowe zaczęły trafiać także na rynki zagraniczne. Eksport na szeroką skalę rozpoczął się około roku 2011 i od tamtego czasu przedsiębiorstwo regularnie wprowadza swoje produkty na kolejne rynki.