- Otwór o śr[mm]: 19,05
- Materiał: Odlew staliwny
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 42008X |
A.B.S. | 42701X |
AKRON-MALÒ | 89708 |
AKRON-MALÒ | 90267 |
ATE | 24.3219-0905.3 |
ATE | 24.3219-0909.3 |
BARUM | BAW1905 |
BENDIX | 212157B |
BENDIX | 212326B |
BOSCH | 0 986 475 433 |
BOSCH | 0 986 AB8 036 |
BRAKE ENG | WC1317BE |
BRAKE ENG | WC4290 |
BREMBO | A12179 |
BREMBO | A12289 |
DELPHI | LW44202 |
DELPHI | LW49038 |
FEBI | 03619 |
FEBI | 06112 |
FERODO | FHW030 |
FERODO | FHW339 |
FRITECH | CF107 |
FRITECH | CF121 |
FTE | R19079A1 |
GIRLING | 5004113 |
KAGER | 394138 |
KAGER | 394253 |
KAWE | W4290 |
KAWE | W4372 |
LPR | 4290 |
LPR | 4372 |
MAG | 360219230088 |
MAG | 360219230346 |
MAPCO | 2276 |
MAPCO | 2776 |
METELLI | 04-0349 |
METELLI | 040679 |
MEYLE | 1006110058 |
NK | 804306 |
NK | 804735 |
OPTIMAL | RZ3301 |
OPTIMAL | RZ3301A |
PAGID | 81065 |
PEX | 119144 |
PEX | 119574 |
QUINTON HA | BWC3525 |
QUINTON HA | BWC3733 |
QUINTON HA | RF19004 |
SWAG | 30903619 |
SWAG | 30906112 |
TEXTAR | 34016900 |
TOPRAN | 103064 |
TOPRAN | 104230 |
TRISCAN | 8130 29012 |
TRISCAN | 8130 29023 |
TRW | BWD113 |
TRW | BWD113A |
TTC | 0735003 |
VAG | 1H0 611 053 |
VAG | 861 611 053 |
VALEO | 402011 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metzger to niemiecka marka części samochodowych. Firma Metzger od lat posiada silną pozycję na niemieckim rynku. W ostatnim czasie przedsiębiorstwo coraz odważniej poczyna sobie również na rynku międzynarodowym. Producent zajmuje się tworzeniem części samochodowych do różnych układów. Najbogatszy asortyment firma posiada w kategorii elementów elektryki samochodowej. W wymienionej kategorii Metzger jest liderem na rodzimym rynku oraz jednym z ważniejszych graczy na rynku europejskim i światowym. Elektryka Metzger cieszy się uznaniem, będąc docenianą za wydajność oraz zaawansowanie technologiczne.
Pomimo wyjątkowo bogatej oferty w zakresie elektryki samochodowej, produkcja części z tej kategorii to tylko jeden z wielu obszarów, w których działa firma Metzger. Producent w sumie posiada w swojej ofercie niemal 30 000 referencji. Wśród nich znajdują się części układu kierowniczego i hamulcowego. W fabrykach Metzger powstają również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu napędowego i wiele innych części samochodowych najwyższej jakości.
Metzger to firma z niemal 40-letnim doświadczeniem. Pierwsze części samochodowe Metzger powstały w 1980 orku. Początkowo firma produkowała nieliczne autoczęści, które dystrybuowała tylko na rynku lokalnym. Z czasem w katalogu pojawiało się coraz więcej referencji, a produkowane części samochodowe zaczęły trafiać także na rynki zagraniczne. Eksport na szeroką skalę rozpoczął się około roku 2011 i od tamtego czasu przedsiębiorstwo regularnie wprowadza swoje produkty na kolejne rynki.