- Parzyste numery artykułów: 60 91 0240
- Średnica tłoka [mm]: 20,64
- Średnica wewnętrzna [mm]: 20,64
- Materiał: Żeliwo szare
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona prawa
- Ciężar [kg]: 0,39
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52903X |
ABE | C5R031ABE |
AKRON-MALÒ | 89561 |
AKRON-MALÒ | 90054 |
APEC | BCY1158 |
APEC | BCY1323 |
APEC | BWC8199 |
ATE | 24.3220-1616.3 |
AUTOFREN S | D3278 |
BOSCH | 0 986 475 641 |
BRAKE ENG | WC1537BE |
BRAKE ENG | WC4585 |
BREMBO | A 12 264 |
BREMSI | BC1456 |
BSF | 04143 |
CAR | 3689C |
CAR | 3799C |
CIFAM | 101-437 |
CLUTCHNUS | MBC0594 |
DELPHI | LW31540 |
DIAMAX | N03078 |
DJ PARTS | AW1107 |
ERT | 300146 |
FEBI | 10241 |
FENOX | K2096 |
FERODO | FHW076 |
FRENKIT | 320009 |
FRITECH | CF042 |
FTE | 9210191 |
FTE | R20061A1 |
GIRLING | 5005126 |
HELLA | 8AW 355 530-021 |
HELLAPAGID | 8AW 355 530-021 |
JPG | 4161301100 |
JPG | 4361301180 |
JURID | 251041J |
KAGER | 39-4342 |
KAMOKA | 1110078 |
KAWE | W4585 |
KRAFT AUTO | 6035122 |
LPR | 4585 |
MAG | 360219230214 |
MAPCO | 2164 |
MAXGEAR | 19-0178 |
METELLI | 04-0437 |
METZGER | 101-437 |
MGA | C1666 |
MGA | PM624665 |
Motrio | 8671020600 |
NK | 803949 |
OPENPARTS | FWC3207.00 |
OPENPARTS | FWC3248.00 |
PATRON | PBC4585 |
PATRON | PRK116 |
PROTECHNIC | PRH2447 |
PROTECHNIC | PRH2503 |
QUINTON HA | BWC3510 |
REMSA | C1520.34 |
RENAU | 77 01 035 406 |
RENAU | 86 71 020 600 |
RIDEX | 277W0119 |
ROADHOUS | 1520.34 |
SAMKO | C12357 |
SASIC | 4003088 |
SBS | 1340803949 |
SIGMAUTO | BC1456 |
STELLOX | 05-83048-SX |
TEXTAR | 34025800 |
TRISCAN | 8130 10034 |
TRUSTING | CF042 |
TRW | BWF126 |
VALEO | 402090 |
VILLAR | 623.5230 |
WOKING | C1520.34 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.