- Ograniczenia producenta: BOSCH
- Średnica [mm]: 19
- Materiał: Żeliwo
Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52968 |
A.B.S. | 52968X |
APEC | BCY1319 |
ATE | 24321917223 |
BENDIX | 212344B |
BORG BECK | BBW1741 |
BOSCH | 0 204 116 480 |
BOSCH | 204116480 |
BOSCH | F 026 002 249 |
BRAKE ENG | WC1134BE |
BREMBO | A12342 |
BREMBO | A12B81 |
CAR | 3656 |
CAR | 4603 |
DACIA | 77 01 044 850 |
DACIA | 77 01 070 668 |
DELPHI | LW80017 |
FEBI | 102815 |
FERODO | FHW322 |
FIRST LINE | FBW1741 |
FTE | R19096.8.1 |
GIRLING | 5004303 |
HELLA | 8AW 355 531-321 |
HELLA | 8AW 355 532-401 |
HELLAPAGID | 8AW 355 532-401 |
JURID | 212344J |
LPR | 4045 |
MAG | 360219230431 |
MAPCO | 2170 |
METELLI | 040743 |
METELLI | 041001 |
METZGER | 101743 |
MEYLE | 16-14 531 0000 |
MGA | C1689 |
MGA | C1863 |
NK | 803967 |
PAGID | 72273 |
PAGID | 72274 |
PEX | 119667 |
QUINTON HA | BWC3723 |
REMSA | C151958 |
RENAU | 77 01 044 850 |
RENAU | 77 01 070 668 |
SBS | 1340803967 |
SWAG | 60 10 2815 |
TEXTAR | 34007100 |
TEXTAR | 34018300 |
TRISCAN | 813025048 |
TRISCAN | 813025060 |
TRUSTING | CF144 |
TRUSTING | CF870 |
VALEO | 400615 |
VALEO | 402282 |
DACIA
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.