- System hamulcowy: Cylinderek ham. ze zintegrowanym korektorem siły ham.
- Ograniczenia producenta: TRW
- Średnica [mm]: 20,6
- Materiał: Żeliwo
- Parzyste numery artykułów: BWF124
Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52304 |
A.B.S. | 52304X |
AKRON-MALÒ | 89705 |
APEC | BCY1309 |
ATE | 24322016073 |
ATE | 27320003143 |
ATE | 27320008393 |
BENDIX | 251046B |
BORG BECK | BBW1030 |
BOSCH | 0 986 475 619 |
BOSCH | 986475619 |
BRAKE ENG | WC1581BE |
BREMBO | A12232 |
CAR | 3796C |
CITRO | 4402 86 |
CITRO | 94 044 028 68 |
DELPHI | LW31289 |
FERODO | FHW062 |
FERODO | FHY062 |
FIRST LINE | FBW1030 |
FTE | R20027A1 |
FTE | R20027B1 |
GIRLING | 5005123 |
HELLA | 8AW 355 530-251 |
HELLAPAGID | 8AW 355 530-251 |
JURID | 251046J |
LPR | 4672 |
MAG | 360219230231 |
METELLI | 04-0480 |
METZGER | 101480 |
MGA | C1773 |
NK | 809947 |
OPTIMAL | RZ-3683 |
PAGID | 72172 |
PEUGE | 4402 86 |
PEX | 120376 |
QUINTON HA | BWC3450 |
QUINTON HA | RF20029 |
REMSA | C152046 |
ROADHOUS | 1520.46 |
SBS | 1340809947 |
TEXTAR | 34023200 |
TRISCAN | 813010013 |
TRISCAN | 813028026 |
TRUSTING | CF063 |
TRW | 32661289 |
VALEO | 350990 |
WOKING | C1520.46 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.