Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62832 |
A.B.S. | 62832X |
ATE | 24322016243 |
ATE | 27320010763 |
BENDIX | 251037B |
BORG BECK | BBW1520 |
BOSCH | 0 204 116 239 |
BOSCH | 0 986 475 633 |
BOSCH | 204116239 |
BOSCH | 986475633 |
BOSCH | F 026 009 239 |
BRAKE ENG | WC1543BE |
BREMBO | A12287 |
CAR | 3687C |
DELPHI | LW25124 |
DELPHI | LW25146 |
FEBI | 09616 |
FERODO | FHW085 |
FERODO | FHY085 |
FTE | R20055A1 |
GIRLING | 5005171 |
HELLA | 8AW 355 530-281 |
HELLAPAGID | 8AW 355 530-281 |
JURID | 251037J |
KAWE | W4591 |
LPR | 4591 |
MAG | 360219230336 |
MAPCO | 2162 |
METELLI | 04-0578 |
METELLI | 04-0590 |
METZGER | 101590 |
MGA | C1672 |
MGA | C1674 |
NK | 803958 |
OPENPARTS | FWC3205.00 |
PEX | 120595 |
QUINTON HA | BWC3473 |
QUINTON HA | RF20038 |
REMSA | C152032 |
RENAU | 77 01 036 386 |
RENAU | 77 01 039 389 |
ROADHOUS | 1520.32 |
SBS | 1340803958 |
SWAG | 60909616 |
TEXTAR | 34025200 |
TRISCAN | 813025030 |
TRISCAN | 813025036 |
TRUSTING | CF062 |
TRUSTING | CF073 |
TRW | 32967584 |
VALEO | 402088 |
WOKING | C1520.32 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.