- Ograniczenia producenta: TRW
- Średnica [mm]: 20,6
- Materiał: Aluminium
Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52949 |
A.B.S. | 52949X |
APEC | BCY1109 |
APEC | BCY1351 |
ATE | 24322017173 |
BENDIX | 212389B |
BENDIX | 212410B |
BORG BECK | BBW1760 |
BORG BECK | BBW1785 |
BOSCH | 0 986 475 833 |
BOSCH | 0 986 475 909 |
BOSCH | 986475833 |
BRAKE ENG | WC1599BE |
BREMBO | A12340 |
BREMBO | A12357 |
CAR | 3775 |
CAR | 4100 |
CITRO | 4402 C8 |
CITRO | 4402 E3 |
DELPHI | LW30004 |
DELPHI | LW39036 |
DELPHI | LW39185 |
FEBI | 108084 |
FERODO | FHW358 |
FERODO | FHW415 |
FIRST LINE | FBW1760 |
FTE | R200013A1 |
GIRLING | 5005308 |
HELLA | 8AW 355 532-091 |
HELLAPAGID | 8AW 355 532-091 |
JURID | 212389J |
JURID | 251064J |
KAWE | W4824 |
LPR | 4824 |
MAG | 360219230386 |
MAG | 360219230428 |
MAPCO | 2366 |
METELLI | 040704 |
METELLI | 040827 |
METZGER | 101704 |
MEYLE | 11-14 531 0020 |
MGA | C1789 |
MGA | C1974 |
NK | 803755 |
PAGID | 72263 |
PEUGE | 4402 C8 |
PEUGE | 4402 E3 |
PEX | 120646 |
PEX | 223322 |
QUINTON HA | BWC3683 |
QUINTON HA | RF20108 |
REMSA | C152085 |
REMSA | C152097 |
SWAG | 62 10 8084 |
TEXTAR | 34020200 |
TRISCAN | 813028045 |
TRISCAN | 813038017 |
TRUSTING | CF162 |
VALEO | 402286 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.