Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52907 |
A.B.S. | 52907X |
APEC | BCY1262 |
ATE | 24322316013 |
BENDIX | 212228B |
BMW | 1 159 569 |
BMW | 1 160 502 |
BMW | 1 163 856 |
BMW | 34 21 1 159 569 |
BMW | 34 21 1 160 502 |
BMW | 34 21 1 163 856 |
BORG BECK | BBW1664 |
BOSCH | 0 986 475 653 |
BOSCH | 986475653 |
BOSCH | F 026 A02 376 |
BRAKE ENG | WC1589BE |
BREMBO | A12131 |
CAR | 3588 |
DELPHI | LW31419 |
FEBI | 09383 |
FERODO | FHW193 |
FIRST LINE | FBW1664 |
FTE | R23031.2.1 |
FTE | R23031A1 |
GIRLING | 5007103 |
HELLA | 8AW 355 533-221 |
JURID | 212228J |
KAWE | W4680 |
LPR | 4680 |
MAPCO | 2777 |
METELLI | 04-0603 |
METZGER | 101603 |
MEYLE | 314 159 0000 |
MGA | C1540 |
NK | 801510 |
PAGID | 72204 |
PEX | 123604 |
QUINTON HA | BWC3585 |
QUINTON HA | RF23011 |
REMSA | C152308 |
SWAG | 99909383 |
TEXTAR | 34039700 |
TRISCAN | 813011015 |
TRUSTING | CF176 |
TRW | 32661419 |
TTC | 0834027 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.