- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Średnica tłoka [mm]: 20,7
- Ciężar [kg]: 0,395
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62831X |
ATE | 24.3220-1617.3 |
ATE | 24322016173 |
BENDIX | 251015B |
BENDIX | 251032B |
BOSCH | 0 204 011 581 |
BOSCH | 0 204 116 226 |
BOSCH | 0 204 116 234 |
BOSCH | 0 986 475 637 |
BOSCH | 0 986 AB8 040 |
BOSCH | 204011581 |
BOSCH | 204116226 |
BOSCH | 204116234 |
BOSCH | 986475637 |
BOSCH | 986AB8040 |
BOSCH | F 026 002 234 |
BOSCH | F026002234 |
BREMBO | A 12 216 |
BREMBO | A 12 254 |
BREMBO | A12216 |
BREMBO | A12254 |
CITRO | 4402-97 |
CITRO | 440297 |
CITRO | 95668067 |
DELPHI | LW25078 |
DELPHI | LW25123 |
FEBI | 102863 |
FEBI | 12389 |
FERODO | FHW086 |
FERODO | FHW4043 |
FRITECH | CF061 |
FTE | R20036A1 |
FTE | R20056A1 |
FTE | R20056B1 |
LPR | 4581 |
LPR | 4582 |
LUCAS_ELEC | 5005166 |
METELLI | 04-0432 |
METELLI | 04-0577 |
METELLI | 40432 |
METELLI | 40577 |
MGA | C1661 |
NK | 1340803929 |
PEUGE | 4402-97 |
PEUGE | 440297 |
QUINTON HA | BWC3471 |
QUINTON HA | BWC3472 |
QUINTON HA | BWC3473 |
QUINTON HA | RF20039 |
RENAU | 7701033707 |
RENAU | 7701035471 |
RENAU | 7701039392 |
ROADHOUS | 1520.30 |
ROADHOUS | 1520.44 |
ROADHOUS | 152030 |
ROADHOUS | 152044 |
ROULUNDS | 711146 |
SASIC | 4003075 |
SASIC | 4003080 |
SBS | 1340803929 |
TRUSTING | CF026 |
TRUSTING | CF061 |
TRW | BWF102 |
TRW | BWF166 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.