- Ciężar [kg]: 0,02
- Kierunek obrotów: Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
- Ilość biegunów: 3
- Kształt obudowy wtyczki: Okrągły
- Ciężar netto [kg]: 0,016
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHUKI | 176-228A |
CAMBIARE | VE378005 |
CI | XPOT338 |
DELPHI | SS10429 |
DELPHI | SS10429-11B1 |
ECP | 419720251 |
ELTA AUTOM | EE8010 |
ERA | 550145 |
FEBI | 17732 |
FUELPARTS | TP003 |
GM | 17082984 |
GM | 17087654 |
GM | 17106682 |
GM | 17111822 |
GM | 17112677 |
GM | 817203 |
GM | 817204 |
HELLA | 6PX008476-121 |
HOFFER | 7513008 |
INTER | 19909 |
INTER | VE378005 |
INTERMOTOR | 711-0004 |
INTERMOTOR | 7110004 |
INTERMOTOR | ETP004 |
JPG | 1215400100 |
LUCAS_ELEC | 21730372 |
LUCAS_ELEC | 21730477 |
LUCCAV | SEB209 |
MAG | 215810606400 |
MEATDORIA | 83008 |
METZGER | 0904001 |
MEYLE | 614 899 0005 |
MOBILETRON | TP-E001 |
MOTAQUIP | LVTP139 |
PIERBURG | 4.02003.04.0 |
QUINTON HA | LVTP139 |
QUINTON HA | XPOT338 |
SIDAT | 84.108 |
SWAG | 40 91 7732 |
TOPRAN | 206 028 |
UNIPART | GTM9004 |
VAUXH | 17082984 |
VAUXH | 17087654 |
VAUXH | 17106682 |
VAUXH | 17111822 |
VAUXH | 17112677 |
VAUXH | 817203 |
VAUXH | 817204 |
VEMO | V40-72-0318 |
VXPRO | EE8010 |
ALFA ROMEO
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Czujnik przepustnicy należy do najważniejszych czujników samochodowych. Ten drobny element elektroniki samochodowej pośrednio wpływa na obroty silnika, a więc to również dzięki niemu możliwe jest zwiększanie prędkości pojazdu.
Chcąc, aby samochód przyspieszył, kierowca wciska pedał gazu. Zachodzi wtedy szereg procesów prowadzących do wzrostu obrotów silnika. Za połączenie pedału gazu z jednostką napędową odpowiada głównie przepustnica, którą kierowca porusza wciskając pedał. Ruch przepustnicy to wskazówka dla sterownika silnika. Na jej podstawie modyfikowane są parametry mieszanki paliwo-powietrznej dostarczanej do komór spalania. Transferem sygnału zajmuje się właśnie czujnik przepustnicy. Określa on parametry ruchu przepustnicy, a następnie przesyła informację do sterownika silnika.
Zasadniczo wyróżnia się dwa rodzaje czujników przepustnicy. Pierwszy, wykorzystywany dzisiaj zdecydowanie częściej, to potencjometr. Poprzez odczyt napięcia czujnik tego rodzaju dokładnie określa parametry ruchu i położenia przepustnicy. Natomiast drugi typ czujników przepustnicy stanowią mikroprzełączniki. Dostarczają one jedynie informacji o całkowitym otwarciu lub zamknięciu przepustnicy.
Wysokiej jakości czujnik przepustnicy to element wytrzymały, funkcjonujący sprawnie przez wiele lat. Niemniej jednak po pewnym czasie mimo wszystko może dojść do awarii, wskutek intensywnej eksploatacji pojazdu. Stosunkowo częstym zjawiskiem jest uszkodzenie połączenia między czujnikiem przepustnicy a przepustnicą lub między czujnikiem przepustnicy a sterownikiem silnika. Spostrzegając, że wciśnięcie pedału gazu nie wywołuje oczekiwanego wzrostu obrotów silnika, kierowca powinien poddać czujnik przepustnicy kontroli.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.