- Długość [mm]: 357
- Rodzaj filtra: Filtr cząstek stałych
- Szerokość [mm]: 238
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3F QUALITY | 1654 |
A.L.FILTER | ALC-5387 |
ACDELCO | PU 1234 E |
ALCOFILTER | MS-6330C |
BALDW | PA4488 |
BIG FILTER | GB-98010 |
BLUEPRINT | ADU 172511 |
BOSCH | 1 987 432 213 |
BOSCH | M2213 |
CHAMPION | CCF0180 |
CLEANF | NC 2345 |
COMLINE | EKF175 |
COOPERSFIA | PC8199 |
CORTECO | 80000614 |
CORTECO | CP1233 |
DELPHI | TSP0325259 |
DENSO | DCF079P |
DENSO | DCF511P |
DONALDSON | P787452 |
DT SPARE P | 4.65824 |
FEBI | 30641 |
FILFILTER | HC 7135 |
FILTRON | K 1288 |
FLEETGUARD | AF55735 |
FRAD | 16.32.42/20 |
FRAM | CF10436 |
FRAM | CFP10436 |
GUD | AC 154 |
HEN | E2916LI |
KOLBENSCHM | 4228-AC |
KOLBENSCHM | 50 014 228 |
LAUTR | ELR 7228 |
LUBERFINER | CAF1847P |
MAG | BCF 228 |
MAHLE | LA 307 |
MANN | CU 3569 |
MANN | CUK 3569 |
MAPCO | 65231 |
MAXGEAR | KF-6330 |
MEATDORIA | 17411 |
MERCE | 906 830 02 18 |
MERCE | A 906 830 02 18 |
MEYLE | 012 319 0038 |
MICRONAIR | MC677 |
MICRONAIR | MP177 |
MISFAT | HB197 |
MOTAQUIP | LVCF 559 |
MULLER FIL | FK264 |
PETES | 010.653-00A |
PURFLU | AH268 |
QUINTON HA | QAP428 |
SCT | SA 1227 |
SOFIMA | S 3137 C |
SOGEFIPRO | PC9819 |
SWAG | 10 93 0641 |
TECFIL | ACP601 |
TECNOCAR | E470 |
UFI | 53.137.00 |
UNICO F. | AC 3634 |
VAG | 2E0 819 638 |
VALEO | 715601 |
VEMO | V30-30-1053 |
WIXFILTERS | WP9330 |
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.