- Rodzaj filtra: Filtr z węglem aktywnym
- Długość [mm]: 300
- Szerokość [mm]: 204
- Wysokość [mm]: 30
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALC-6410 |
A.L.FILTER | ALC-6410/1 |
ACDELCO | PUK 1044 E |
ALCOFILTER | MS 6177 |
ALCOFILTER | MS 6202 |
ALCOFILTER | MS-6202C |
BLUEPRINT | ADV 182508 |
BOSCH | 0 986 628 513 |
BOSCH | 0 986 AF5 600 |
BOSCH | 0 986 AF5 728 |
BOSCH | 1 987 431 371 |
BOSCH | 1 987 432 371 |
BOSCH | R 2371 |
CHAMPION | CCF 0124 C |
CLEANF | NC 2108 CA |
COMLINE | EKF 237 A |
COOPERSFIA | PCK8103 |
CORTECO | 21652713 |
CORTECO | CC1088 |
DELPHI | TSP 0325067 |
DELPHI | TSP0325112C |
DENSO | DCF054K |
FEBI | 19 588 |
FILTRON | K 1078 A |
FRAM | CF10368 |
FRAM | CFA 9548 |
HEN | E 955 LC |
KOLBENSCHM | 50 013 708 |
KOLBENSCHM | 708-ACC |
LUBERFINER | CAF-7796 |
MAG | BCF 383 |
MAHLE | LA 93 |
MAHLE | LAK 520 |
MAHLE | LAK 93 |
MANN | CU 3037 |
MANN | FP 3037 |
MANN | FP-A01 |
MAPCO | 65217 |
MAPCO | 67217 |
MEATDORIA | 17086K |
MEYLE | 1 123 200 004 |
MICRONAIR | CF008 |
MICRONAIR | MC 606 |
PURFLU | AHC 184 |
PUROLATOR | C 35484 |
PUROLATOR | I19414 |
QUINTON HA | QAP 628 |
SOFIMA | S 0805 C |
SOFIMA | S 4101 CA |
SWAG | 30 91 9588 |
TECNECO FI | CK 9645 C |
TECNOCAR | EC387 |
UFI | 54.101.00 |
VAG | 4B0 819 439 B |
VAG | 4B0 819 439 C |
VAG | 8E0 819 439 |
VAG | 8E0 819 439 C |
VALEO | 689683 |
VALEO | 698 606 |
VALEO | 698 683 |
VALEO | 701023 |
VALEO | 708683 |
VEMO | 10-31-1041 |
VEMO | V10-31-1041 |
VEMO | V10-31-1041-1 |
VW FAW | L 4B0 819 439 C |
VW SVW | 4B0 819 439 C |
VW | 4B0819439B |
VW | 4B0819439C |
WIXFILTERS | 24765 |
WIXFILTERS | WP 6999 |
AUDI
|
CHRYSLER
|
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.