- Rodzaj filtra: Filtr z węglem aktywnym
- Długość [mm]: 278
- Szerokość [mm]: 219
- Wysokość [mm]: 30
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALC-5331 |
A.L.FILTER | ALC-6326/1 |
ACDELCO | PUK 1163 E |
ALCOFILTER | MS-6277 |
ALCOFILTER | MS-6277C |
BALDW | PA10018 |
BLUEPRINT | ADV 182523 |
BOSCH | 0 986 AF4 289 |
BOSCH | 1 987 432 431 |
BOSCH | 1 987 432 431 - HET |
BOSCH | R 2431 |
CLEANF | NC 2145 CA |
COMLINE | EKF 163A |
COOPERSFIA | PCK8158 |
CORTECO | 2165 3015 |
CORTECO | CC1125 |
DELPHI | TSP0325240C |
DENSO | DCF234K |
FEBI | 21318 |
FEBI | 221285 |
FILTRON | K 1155 A |
FLEETGUARD | AF55715 |
FRAM | CFA 9881 |
HEN | E 1910 LC |
HOFFER | 8300300K |
KOLBENSCHM | 50 013 949 |
KOLBENSCHM | 949-ACC |
MAHLE | LA 182 |
MAHLE | LAK 1096 |
MAHLE | LAK 1140 |
MAHLE | LAK 182 |
MANN | CU 2842 |
MANN | FP 2842 |
MAPCO | 65811 |
MAPCO | 67811 |
MEATDORIA | 17300K |
MEYLE | 112 320 0012 |
MICRONAIR | MC 641 |
PORSC | 95 557 221 910 |
PURFLU | AHA209 |
PURFLU | AHC209 |
QUINTON HA | QAP 670 |
SOFIMA | S 4148 CA1 |
SWAG | 30 92 1318 |
TECNECO FI | CK 9881 C |
TECNOCAR | EC413 |
UFI | 54 148 00 |
VAG | 7H0 819 631 A |
VAG | JZW 819 653 E |
VAICO | V10-31-1033 |
VALEO | 698 768 |
VALEO | 716044 |
VEMO | 10-31-1033 |
VEMO | V10-31-1033 |
WIXFILTERS | WP 9167 |
AUDI
|
PORSCHE
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.