- Rodzaj filtra: Filtr cząstek stałych
- Długość [mm]: 385
- Szerokość [mm]: 169
- Wysokość [mm]: 17
- Ilość: 1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALC-5374 |
ACDELCO | CAF 15 |
ACDELCO | PU 1066 E |
ALCOFILTER | MS 6013 |
ALCOFILTER | MS 6110 |
BEHR | 7401392 |
BH SERVICE | 352 150-001 |
BH SERVICE | 8FL 352 150-001 |
BH SERVICE | 8FL 352 159-051 |
BOSCH | 1 987 431 014 |
BOSCH | 1 987 432 014 |
BOSCH | M 2014 |
CHAMP | AC 27 |
CHAMPION | CCF 0202 |
CHAMPION | N 109 |
CLEANF | MC 1236 |
CLEANF | NC 2005 |
COMLINE | EKF 168 |
COMLINE | EKF168A |
COOPE | ACE 024 |
COOPERSFIA | PC8013 |
COOPERSFIA | PCK8070 |
CORTECO | 21651915 |
CORTECO | 21651951 |
CORTECO | CC1031 |
CORTECO | CP1031 |
CORTECO | MC550 |
CORTECO | MP050 |
DELPHI | CAF 15 |
DELPHI | TSP 0325002 |
DENSO | DCF030P |
DENSO | DCF124K |
FEBI | 11509 |
FIAT | 46 409 630 |
FIAT | 46721923 |
FIAT | 60 812 197 |
FIAT | 60809709 |
FIAT | 60810570 |
FIAT | 60812597 |
FIAT | 60813794 |
FIAT | 60813795 |
FIAT | 71 712 595 |
FIAT | 71 712 596 |
FRAM | CF 5823 |
FRAM | CF8881 |
GUD | AC 13 |
HEN | E 1921 LI |
HOFFER | 8300077 |
KOLBENSCHM | 4206-AC |
KOLBENSCHM | 50 014 206 |
LUBERFINER | AC 27 |
MAG | BCF 124 |
MAG | BCF 324 |
MAHLE | LA 34 |
MANN | CU 3942 |
MAPCO | 65005 |
MAPCO | 65020 |
MAPCO | 66102 |
MAPCO | 66107 |
MEATDORIA | 17077 |
MEATDORIA | 17077K |
MEYLE | 212 319 0010 |
MEYLE | 212 320 0010 |
MICRONAIR | MC 550 |
MICRONAIR | MP 050 |
PURFLU | AH 110 |
PURFLU | AH 121 |
PUROLATOR | C 18129 |
PUROLATOR | C 18129 FD |
PUROLATOR | C 18129 FDC |
PUROLATOR | C 27723 |
QUINTON HA | QAP 108 |
QUINTON HA | QAP 208 |
QUINTON HA | QAP 249 |
SOFIMA | S 3019 C |
SWAG | 70 91 1509 |
TECNOCAR | E309 |
TECNOCAR | E314 |
TTV | TI 552 |
TTV | TI 582 |
UFI | 53.019.00 |
VALEO | 698174 |
VALEO | 708174 |
VEMO | 24-30-1102 |
VEMO | V24-30-1102 |
VEMO | V24-30-1112 |
WIXFILTERS | WP 6866 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.